Toto diskuzní fórum je „odborně – technické“ a je zaměřeno k diskuzi o navigačních programech IGO. V tomto diskuzním fóru nenajdete nelegální software či mapy, ani odkazy které by k nim směřovaly.

www.navon.cz - Vše o navigacích NavON

 
Pokud nenajdete odpověď na fóru ani ZDE, položte nejdřív dotaz v příslušném vlákně a neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním. Vkládejte dotazy jen jedenkrát. Duplicitní příspěvky budou smazány.

NAVON N750

Zde řešíme všechny modely navigací NAVON - např. N250/N350/N450/N460/N470/N560/N650

Re: NAVON N750

Příspěvekod addam v 24 srp 2010 11:14

Jakýkoliv FM Transmitter (ať již v nějaké navigaci, nebo třeba samostatně koupený za 70 Kč) funguje tak, že si na něm nastavíš nějakou frekvenci (třeba 99,7) a tu stejnou frekvenci si následně naladíš na svém autorádiu. Od té chvíle přestane navigace veškeré zvuky, povely, hudbu, apod. posílat do svého reproduktoru a namísto toho je bude posílat přes FM Transmitter do vzduchu. Je to vlastně úplně stejné, jako kdybys byl majitelem malinkaté rozhlasové stanice ;-)
Takže odpověď na Tvoji otázku je jednoduchá - na rádiu nebo autorádiu nemůžeš poslouchat dvě rozhlasové stanice současně.

Co se týče příjmu GPS signálu, tak během víkendu jsem najezdil po ČR cca 500 km (včetně ježdění ve městech mezi domy a včetně ježdění v lesích, aby podmínky pro příjem GPS signálu byly co nejhorší). Měl jsem v autě na čelním skle 5 kusů navigací NAVON N750 a opravdu velmi důkladně jsem celou cestu sledoval příjem GPS signálu, opakovaně jsem na všech navigacích ukončoval a znovu spouštěl navigační program, opakovaně jsem prováděl uspávání a následné probouzení navigačního přístroje a opakovaně jsem prováděl také kompletní vypínání a zapínání přístroje, včetně opakovaného resetování na tvrdo. Toto vše jsem dělal v cca 50% i za jízdy (opět abych navigacím co nejvíce ztížil zafixování aktuální polohy).

Výsledkem tohoto rozsáhlého amatérského testu je toto: Za celých 500 km ani jednou žádný z testovaných subjektů neztratil GPS signál a rychlost nalezení GPS signálu (po uspání/probuzení přístroje, nebo po vypnutí/zapnutí přístroje, nebo po resetu) je velmi dobrá a to dokonce i za jízdy. Nicméně i přesto tvrdím, že se jedná o amatérský test, protože na kvalitu příjmu GPS signálu má vliv mnoho faktorů a aby byl test objektivní, tak bychom museli mít laboratorní podmínky, nebo speciální přístroje pro vyhodnocování dat.
Bohužel celé testování jsem absolvoval sám, takže jsem měl dost práce s řízením auta a staráním se o všechny navigace a tudíž jsem už nezvládal vytvářet video-dokumentaci :) (respektive zkoušel jsem to, ale záběry jsou dost rozklepané a navíc jsem se párkrát málem vyboural, takže jsem kameru radši odložil) :D

Nicméně včera jsem dodatečně pro zajímavost udělal alespoň takové krátké video, ze kterého si každý může udělat svůj vlastní závěr.
Video najdete zde:
Kód: Vybrat vše
http://www.youtube.com/watch?v=8LhiIbS5a38
Vzorný otec, manžel a milenec ;-)
Uživatelský avatar Administrátor
addam
Administrátor
 
Příspěvky: 1274
Registrován: 18 dub 2008 08:57
Bydliště: Polička

Re: NAVON N750

Příspěvekod fanda v 24 srp 2010 11:18

Funguje to stejně jako prodávané transmitery FM pro přehrávače hudby. Provádět mix poslouchané stanice a povelů z navigace by dle mne mohlo provádět pouze autorádio (muselo by mít aux. audio vstup) a to tak, že by míchalo ext. audio vstup ze sluchátek navigace do právě přijímaného kanálu FM. Musely by se nejspíš převést úrovně signálu z navigace (aby se neponičil vstup audio v autorádiu) a vlastní autorádio by ten mix mělo umět. Možná, že to umí autorádia s vestavěnou navigací (to nevím). Samostatné navigace jsou ale dle mého mimo hru, závisí to na autorádiu.
Nastavený kmitočet pro předávání povelů je vhodný dát do pásma ticha, tj. třeba na konec FM na 108 MHz. Ale i tak se občas stane, že se tam něco přimotá - třeba vysílání další navigace z kolem projíždějícího auta, kde řidič měl stejný nápad jako ty.

Edit: Addam byl rychlejší, trochu se opakuji.
PRESTIGIO GV 7777
ASUS Zenfone Max Pro M1
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
fanda
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 472
Registrován: 27 čer 2008 17:03
Bydliště: Hořovice

Re: NAVON N750

Příspěvekod deusexx v 25 srp 2010 05:05

Fando nevím nebo spíš jsem přesně nepochopil to s tím AUX vstupem,ale já ho na rádiu mám a několikrát jsem to použil,když jsem pouštěl film z navigace a zvuk šel do rádia nebo přímo hlas z navigace,ale myslím si,že smíchat tam ještě rádio jako takové asi nejde.Protože na rádiu to mám zvlášť.Tak jak je samostatně přepnutí na CD nebo radio,tak je zvlášť AUX vstup.A s tím mícháním signálu na určitým kmitočtu máš pravdu. Může být celkem sranda,když vedle tebe na křižovatce zastaví slečna,co zrovna čistě náhodou poslouchá tebou naladěnou frekvenci,budeš mít silnej FM transmiter a jí se z rádia ozve:A teď odboč do leva.A chudina bude stát zrovna v pravým odbočovacím.No nedej bůh být to blondýna a vzít to vážně :lol:
C720,Samsung Galaxy S7 Edge,Lenovo Yoga 10 Full HD
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
deusexx
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 2126
Registrován: 16 čer 2008 20:23
Bydliště: Přerov

Re: NAVON N750

Příspěvekod fanda v 25 srp 2010 14:03

Možná jsem to blbě napsal. Ten aux. vstup je podmínkou nutnou ale nikolivěk postačující na míchání. Jak již dřív bylo správně podotknuto, míchat dvě stanice z principu nejde. Takže zbývá aux. vstup, ale to míchání by muselo umět autorádio. Nevím o žádném takovém, ale ve světě je možné všechno.
PRESTIGIO GV 7777
ASUS Zenfone Max Pro M1
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
fanda
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 472
Registrován: 27 čer 2008 17:03
Bydliště: Hořovice

Re: NAVON N750

Příspěvekod sirius1983 v 25 srp 2010 16:55

Dobrý denn, dnes mi přišla N750 a v tom malém papírovém návodu je u kapitoly nabíjení uvedeno
"Při prvním použití přístroje je vhodnější pro nabití použít AC adaptér".

Vzhledem k tomu, že AC adaptér není standartní součástí balení, tak se ptám, jak moc je doporučení AC adaptéru při prvním nabíjení podstatné a jestli si ho mám doobjednat, abych mohl přístroj poprvé nabít. Nebo je to nepodstatné (proč by to tam ale jinak psali?) a můžu navigaci napoprvé nabíjet autonabíječkou?

Děkuji za radu.
sirius1983
 
Příspěvky: 44
Registrován: 25 dub 2010 08:25

Re: NAVON N750

Příspěvekod hladik2 v 25 srp 2010 18:43

Autokabelem ano.Rozhodně ne přes USB a počítač.Jde zakoupit adaptér přímo na autokabel/220V,navíc má 2x usb výstup na kabel a tak je možno také nabíjet.Sám ho vlastním (260kč)
REALME GT2 Neo
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
hladik2
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 1856
Registrován: 05 zář 2008 21:04
Bydliště: Stará Boleslav

Re: NAVON N750

Příspěvekod Melkes v 25 srp 2010 20:11

hladik2 píše:Autokabelem ano.Rozhodně ne přes USB a počítač.Jde zakoupit adaptér přímo na autokabel/220V,navíc má 2x usb výstup na kabel a tak je možno také nabíjet.Sám ho vlastním (260kč)


rád bych znal jaké hrozí nebezpečí nabíjení přes USB a PC
Melkes
 
Příspěvky: 13
Registrován: 20 čer 2009 13:02

Re: NAVON N750

Příspěvekod deusexx v 25 srp 2010 20:14

První "tři" nabíjení jsou důležitý pro naformátování baterie.A to při USB nabíjení není optimální.Proto se to nedoporučuje.To je hodně hrubě řečeno.
C720,Samsung Galaxy S7 Edge,Lenovo Yoga 10 Full HD
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
deusexx
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 2126
Registrován: 16 čer 2008 20:23
Bydliště: Přerov

Re: NAVON N750

Příspěvekod Melkes v 25 srp 2010 20:35

nejsem odborník na toto téma ale z laického uvažování je šetrnější nabíjet nižšín proudem, vycházím z toho že při nabíjení navigace přes USB z PC to trvalo asi 12 hod. s při nabíjení z auta asi 4 hod. V obou případech byla baterie vybitá.
jednalo se ale o navigaci Evolve Coltrax, která mohla mít odlišnou baterii. Přesto si myslím,že pomalejší nabíjení je pro baterii šetrnější.možná, že se mýlím, je to otázka do dizkuze
Melkes
 
Příspěvky: 13
Registrován: 20 čer 2009 13:02

Re: NAVON N750

Příspěvekod JaPan v 25 srp 2010 22:04

Obecně lze říct, že nabíjení nižším proudem je šetrnější. Konkrétně ale při nabíjení baterie v navigaci (ve většině případů Li-Poly) není žádný důvod domnívat se, že nabíjení proudem cca 0,3C je míň šetrné, než proudem 0,1C. Tyto baterie snáší bez újmy nabíjecí proudy 1C t.j. např v Miu s baterií 1400mAh by to byl proud 1,4A. Velký vliv na životnost baterie má nepřebíjet (to je věc elektroniky v přístroji) a nevybíjet příliš hluboko, což může uživatel ovlivnit tím, že nepojede až nadoraz, kdy elektronika vypne pro nízké napětí. Částečně se také životnost dá ovlivnit skladováním, jenže představa, že budu Mio po jízdě ukládat do lednice mě neláká. Ovšem nechávat dlouhodobě navigaci přilepenou pod sklem, kdy se palubovka začíná rozpouštět horkem, může životnost baterie ovlivnit.
Je v podstatě jedno jakým "kabelem" se baterie v navigaci nabíjí, protože vlastní nabíjecí elektronika, řídící proces nabíjení je v navigaci. "Kabel" je pouze zdrojem proudu. Od "kabelu" se pouze požaduje aby napětí na patřičných pinech konektoru bylo 5V a byl schopen dodat proud cca 0,5A.

Baterie Li-Poly a Li-Ion nepotřebují žádný "záběh" (formování) pracují od prvního nabití. Formování vyžadují baterie NiCd a NiMH. Formátují se diskety a jiná paměťová média :D

Technická poznámka k termínu "baterie": správně by se mělo říkat článek, protože baterie je složena z více článků, což u navigace není pravda. Je použit pouze jeden článek. Výraz "Baterie" je ale tak zažit, že se spíše bude muset změnit technické názvosloví.
Byla: NDrive G50+iGO 8.3 na SD, Stále je:C520+iGO 8.3 na SD, Bude: Primo na 7" tabletu
JaPan
 
Příspěvky: 146
Registrován: 17 říj 2009 09:57

PředchozíDalší

Zpět na NAVON - specifické postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron