Toto diskuzní fórum je „odborně – technické“ a je zaměřeno k diskuzi o navigačních programech IGO. V tomto diskuzním fóru nenajdete nelegální software či mapy, ani odkazy které by k nim směřovaly.

www.navon.cz - Vše o navigacích NavON

 
Pokud nenajdete odpověď na fóru ani ZDE, položte nejdřív dotaz v příslušném vlákně a neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním. Vkládejte dotazy jen jedenkrát. Duplicitní příspěvky budou smazány.

Nové mapy

Jaké používám mapy?

TeleAtlas (pro EEU)
686
41%
NAVTEQ (pro EEU)
513
31%
TeleAtlas (pro WEU)
179
11%
NAVTEQ (pro WEU)
156
9%
Regionální vydavatelé(CEDA, TopMap,...)
136
8%
OSM
3
0%
 
Celkem hlasů : 1673

Re: Nové mapy

Příspěvekod vovi v 02 říj 2009 08:55

U CEDy je těch chyb v označení pruhů docela dost. Na docela zásadní jsem narazil při jízdě po Českobodské z Běchovic do Prahy - při podjíždění Východní spojky se zobrazuje info o pruzích, které patří opačnému směru z Prahy ven ... tři pruhy místo dvou (R,R,P místo L,R). A ještě navíc i v tom přehozeném je chybka - má být L,R,P.
Chtělo by to zkrátka lepší výstupní kontrolu.

P.S.: Levá, Rovná, Pravá
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: Nové mapy

Příspěvekod somik v 02 říj 2009 09:33

To s tebou plně souhlasím, chyb tam je daleko víc, ale TA nemá cedule v takovém rozsahu. Chtělo by to udělat novou mapu- vhodnou kombinací obou :D
Mio c 510+ v šochtli iGo Primo 2.0 TMC, 1.5.3a skin Dimka
Mio C 720 TMC, Primo 1.2 , Primo 1.2.0 GJ, šochtle Primo 2.0 Dimka 1.5.3a
HTC TOUCH 2 iGo8 8.3.4. 117940 skin Dimka, Primo 1.3.3 skin Dimka
HTC 3DEVO iGo MyWay 8.4.3
Uživatelský avatar
somik
 
Příspěvky: 270
Registrován: 14 črc 2008 11:42
Bydliště: Píšť, na Prajské

Re: Nové mapy

Příspěvekod vovi v 02 říj 2009 10:08

Možná by stačilo, kdyby si v tý CEDĚ dávali pozor při zadávání dat :lol: :lol:
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: Nové mapy

Příspěvekod SvoDa v 02 říj 2009 10:39

Oni jsou na tom špatně i ostatní regionálové - např, v Chorvatsku to objíždí kopec s tunelem dokola
display_1.jpg
, přestože předch. verze map Navigo to měla OK. pro jistotu jsem to testoval s více verzemi iGO8 a výsledek stejný. U TA a NQ je to taky OK, ale tam zas chybí hafol podrobností kolem pobřeží, hlavně kolem letovisek, mnohdy i letoviska samotná
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: Nové mapy

Příspěvekod humbuk v 02 říj 2009 19:01

Jeden bod pro CEDA, ulice Siwiecova v Praze se vyskytuje pouze v Ceda, TA ji nezná a nemyslím si, že by to byla zrovna nová ulice.
MIO C720T; FW:R02.3.9913.1018 - Primo
HTC WildfireS - Smartmaps
Uživatelský avatar
humbuk
 
Příspěvky: 793
Registrován: 23 črc 2008 08:54

Re: Nové mapy

Příspěvekod Lakva v 02 říj 2009 19:07

somik píše:Zajímavé ale bylo, že i při nalezné stejné trase, po stejných cestách se lišil výpočet dojezdu, i když km byly stejné. Taky každá verze ukazuje malé nesrovnalosti v délce úseků (např. výjezd z dálnice - 240 x 270 metrů)

Na tom nic moc zajímavého není - u každého úseku v mapě je zanesena mimo jné délka, maximální povolená rychlost a obvyklá průjezdní rychlost - a čas do cíle se pochopitelně počítá z ní. Protože to že je někde 50 nebo 90 ještě zdaleka neznamené, že se tam takovou rychlostí taky dá jet! Může to bejt ulice s hromadou přechodů, může to bejt nějakej nezpevněnej tankodrom (pokud je mimo obec, je i tam povolená devadesátka, ale ve skutečnosti pojedeš 30 a budeš skučet že se Ti rozpadá auto), nebo tam můžou bejt brutální zatáčky...
V mapách zjistíš obvyklou průjezdní rychlost tak, že si naplánuješ trasu a dáš průlet - výchozí rychlost průletu v tom kterém úseku je desetinásobkem této rychlosti.
A například NQ v jedné verzi udělal tu kapitální békovinu, že na neověřených úsecích (tam kde to sami neprojeli) nechal průjezdní rychlost stejnou jako maximálku - takže navigace Tě pak hnala po polní cestě, přestože hned vedle byla pěkná a kratší asfaltka. Jenže asfaltka měla průjezd 70 km/h zatímco polnice 90, takže navigaci to po poli připadalo rychlejší.
A že jsou průjezdy v mapě CEDA ještě víc pesimistické jsem pozoroval taky... TA většinou jízdní čas nadhodnocuje asi o... 5-10%... řekl bych. Nikdy jsem to přesně nepočítal, ono to dost dobře nejde, když mimo město se rychlostním limitem zrovna 2x neřídím...
Ovšem neřídí se jím ani TA, na pár místech na silnici KV-Pha je průjezdní rychlost 110, přestože povolená je 90 ;-)
CEDA, jak jsem jí tak zkoušel v emu, dává časy delší skoro o třetinu...
Každopádně tyhle časy jsou myslím zadávány lidmi a vznikají na základě nějakého lidského odhadu. Prostor pro odhylky je tu velký.

To už mě víc zaráží ta odchylka délky, protoře délka úseku by měla být přesně změřená... I když i tady mám teorii... CEDA jako lokální poskytovatel IMHO přiliš neinvestuje do měřící techniky jako jsou speciální mapovací auta a podobně, spíš budou vycházet z dostupných lokálních podkladů jako jsou například katastrální mapy. Naproti tomu TA vychází především z vlastního mapování měřícími auty.
A tady už je prostor pro odchylky, jak v nepřesnosti GPS měření, tak v možných zmatcích a nejednoznačnostech v digitálních datech z katastrálních map (co je délka ulice? Délka mezi středy křižovatek, nebo mezi značkami? Nebo délka asfaltovaného úseku, který vykáží silničáři??? ;-) )
Uživatelský avatar
Lakva
 
Příspěvky: 867
Registrován: 19 srp 2008 22:38
Bydliště: zemřel v únoru 2013

Re: Nové mapy

Příspěvekod stanley_2 v 03 říj 2009 10:52

Společnost CEDA píše na svých stránkách toto:
"Těžištěm aktivit společnosti je Česká republika a dlouhodobé projekty jsou realizovány na Slovensku. Dalším významným a dlouhodobým projektem je participace na tvorbě celoevropské bezešvé navigační databáze vytvářené nadnárodní společností Tele Atlas - CEDA je partnerem této společnosti v oblasti tvorby navigačních dat pro území České republiky a Slovenska."
Takže to vypadá že CEDA dodává podklady pro TA.
Evolve Cooltraxx
iGO8.3.4.102680 na SD
GJ 6.11p_da
Oziexplorer 2.31
stanley_2
 
Příspěvky: 8
Registrován: 15 srp 2009 20:00

Re: Nové mapy

Příspěvekod newman v 03 říj 2009 14:00

Aky je rozdiel medzi mapami CADA a TA ?? ktore pouzivat, hlavne Cesko, Slovensko a Polsko. Do teraz som pouzival len TA tak neviem posudit, ak mate skusenosti s CEDA poradte.
Asus R700t + 8GB MSDcard
IGO 8.3.1.57021 + Riks3.2-2_081207_tS+
Uživatelský avatar
newman
 
Příspěvky: 82
Registrován: 21 lis 2008 09:44

Re: Nové mapy

Příspěvekod vovi v 03 říj 2009 14:12

Ono je to dost subjektivní. Obecně bych řekl, že z celostátního hlediska je nejlepší TA - nejméně zjevných chyb, málokdy zavede na nesjízdnou či neexistující trasu. Zato zase není nejaktuálnější.
CEDA má nejaktuálnější mapy s nejvíce doplňkovými daty (řazení do pruhů, cedule, ...), ale mnohdy je tak "aktuální", že navádí na dosud neexistující silnice (D11 u Hradce Králové např.); v doplňkových datech je řada chyb. Uvedený stav platí pro ČR, kde mám s oběma mapami nejvíce zkušeností.
Jsou ještě jiné mapy, pro ČR třeba Navteq (NQ), ale ten je asi nejzoufalejší. Jsou to mapy dělané nějakou poloautomatickou vektorizací z družicových snímků, a výsledek tomu odpovídá - navigují i po parovodech, lesních průsecích a schodištích.

Já osobně jezdil dlouho na TA, teď už asi měsíc zkouším CEDA, a nepozoruji významný rozdíl. Ale může to být i tím, že v ČR je CEDA subdodavatelem dat pro TA; ČR je navíc z východní Evropy asi nejlépe zpracovaným státem u všech dodavatelů. Nejspíš se vrátím k TA - tam si člověk nemusí tolik namáhat mozek a pokyny navigace tolik ověřovat a porovnávat pořád se skutečností. Jinak samozřejmě obě mapy jsou z hlediska výsledku rovnocenné - obě tě dovedou k cíli a rozdíl mezi vypočtenými trasami v podstatě nenajdeš. Větší rozdíl mezi nimi je jen v odhadované době jízdy - TA trasy vycházejí "rychlejší", protože jeho odhad cestovní rychlosti na silnicích je vyšší, u CEDA je skeptičtější. Ale mému stylu ježdění ty časy od TA sedí a trefují se do (mé) reality.

Ke Slovensku a Polsku se vyjadřovat nebudu, nemám je tak naježděné, tak nechci mást subjektivním názorem. Ale osobně pro SK i PL používám TA a pro ty mé občasné výpady kousek za hranici to vždy stačilo.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: Nové mapy

Příspěvekod amatér v 03 říj 2009 15:07

Hledáním plusů a mínusů v porovnání map od TA a CEDA, by bylo podstatně víc. Jen tak pro zajímavost jsem si naplánoval trasu se začátkem a koncem cesty v Ústí nad Labem v místech, o kterých vím, že je tam pro normální dopravu zákaz vjezdu, a výsledky jsou zajímavé :) (všimněte si, že začátek i cíl cesty je cca 500m, ale jak jsem říkal, do obou ulic je zákaz vjezdu)
1) mapa TA 2009.06
display_1.JPG

Při naplánování jsem dostal upozornění, že cíl cesty je v uzavřené oblasti, nicméně pokud bych opravdu trval na tom, že tam chci jet, mapa mě tam dovede.

2) mapa CEDA 2009.06
display_2.JPG

Tady je to trochu problém. Ulice Bílinská je totiž z důvodu stavby nové komunikace s ulicí U nádraží nepropojená ( min.1 rok), přesto tam ale CEDA naviguje. Takže jet podle CEDA by byl problém. Na druhou stranu umí mapy CEDA vyznačit místa přes která navigují, ale je tam zákaz vjezdu (jsou to ty červeně vyznačené části trasy. :)
Ústečáci možná namítnou, že silnice podél Bílinky je také uzavřená, ale to je uzávěrka dočasná.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar Moderátor
amatér
Moderátor
 
Příspěvky: 11177
Registrován: 02 črc 2008 08:54
Bydliště: Oleško (původně Wolešek)

PředchozíDalší

Zpět na Mapy, verze map a jejich aktualizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků