Veselý příběh z natáčení - cca 1 rok starý, našel jsem ho dnes při archivaci mailů
Úvodní slovo:
Navigace mají funkci, která v režimu navigování zobrazuje maximální povolenou rychlost v místě kde zrovna jsem (např. v obci 50km/h, na dálnici 130km/h atd.) samozřejmě se jedná pouze o doplňkovou informaci, která nemusí odpovídat skutečnosti a často ani skutečnosti neodpovídá - především v ČR a ostatních východních státech. Takže se třeba stane, že v určitém úseku na D1 mi to ukazuje že mohu jet maximálně 70km/h a přitom ve skutečnosti tam mohu jet 130km/h.
Občas se stane, že se někdo ze zákazníků zeptá proč zobrazované informace v některých místech nesouhlasí se skutečností, ale zatím úplně každý pochopil že nic na světě (kromě firmy ENTER) není dokonalé a že v některých místech to prostě neodpovídá skutečnosti.
Pak se ale objevil pan "Opicka", který byl s navigací na Slovensku kde je maximální povolená rychlost v obci 60km/h a navigace MIO zobrazuje že je maximální povolená rychlost 59km/h. Rozdíl - nesrovnalost je tedy celý 1km/h.
Skutečné jméno a emailovou adresu zákazníka jsem změnil, abych nikoho morálně nepoškodil.------------------------------------------------------------------------------------------------------------From: XXX [mailto:XXX@XXX.com]
Sent: Tuesday, August 07, 2007 1:26 PM
To:
dotazy@entershop.czSubject: Objednavka
XXX Opička ICO:xxx DIC:xxx
XXXXX -dodaci adresa (shipping address)
XXXXX -registracni adresa (registred address)
Telefon: +420 5xxx Mobil: +420 6xxx
Skype: xxxx
Objednavame si u vas dle vasi internetove nabidky navigaci MIO C720 +(34 států) + fotoaparat za 11389 Kc vcetne DPH. Zbozi zaslete postou. Prosim potvrdte nasi objednavku a sdelte nam kdy ji muzeme cekat.
Zdravi Opicka
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Original Message -----
From: DOTAZY
To: 'Opicka'
Sent: Tuesday, August 07, 2007 2:57 PM
Subject: RE: Objednavka
Vážený pane Opičko,
zásilka Vám dnes byla odeslána Českou poštou jako obchodní balík. Zítra tedy očekávejte doručení.
Děkujeme za objednávku a přeji krásný den
S pozdravem
Adam Mašek
jednatel společnosti
MAJT s.r.o. - ENTER Polička
Tyršova 165, Polička 57201
tel.: +420 461 722 311
tel.: +420 530 330 435
mobil: +420 608 778 821
icq: 161 293 031
http://www.entershop.cz------------------------------------------------------------------------------------------------------------From: Opicka[mailto:XXX@XXX.com]
Sent: Sunday, August 12, 2007 11:04 AM
To:
dotazy@entershop.czSubject: Re: Objednavka
Vazeni.
Tento tyden jste mi posilali navigaci MIO C720.
Proc na Slovensku ukazuje maximalni rychlost v obci 59km a ne 60km/h? Kde je chyba?
Opicka
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Original Message -----
From: DOTAZY
To: 'Opicka'
Sent: Monday, August 13, 2007 9:02 AM
Subject: RE: Objednavka
Vážený pane Opicko,
funkce zobrazování aktuální maximální povolené rychlosti je pouze orientační. Kvalita a přesnost této informace je odvislá od údajů které jsou zadané v mapových podkladech firmami které tyto mapy vytvářejí (západní Evropa a ČR - TeleAtlas, Slovensko - CONAN)
Také například v ČR je mnoho míst, kde zobrazovaný údaj o maximální rychlosti neodpovídá skutečnosti. Naopak ve státech západní Evropy to většinou odpovídá zcela přesně.
Tento problém se týká všech navigací které tuto doplňkovou funkci obsahují (např. TOMTOM, MIO, MyGuide, CLARION . atd.)
Na tento nedostatek také upozorňujeme v našem internetovém obchodě - v popisu zboží - v odstavci "Zápory a nedostatky navigace"
V případě jakýchkoliv dotazů či nejasností nám prosím zavolejte.
S pozdravem
Adam Mašek
jednatel společnosti
MAJT s.r.o. - ENTER Polička
Tyršova 165, Polička 57201
tel.: +420 461 722 311
tel.: +420 530 330 435
mobil: +420 608 778 821
icq: 161 293 031
http://www.entershop.cz------------------------------------------------------------------------------------------------------------From: Opicka[mailto:XXX@XXX.com]
Sent: Monday, August 13, 2007 10:39 AM
To: DOTAZY
Subject: Re: Objednavka
Pane Masek,
Vy mi odpovidate jak priblbly politik. Odpovezte a hlavne mi napiste jak to opravit tu nesmyslnou rychlost 59km/h. Ta nikde neni uvadena ani v tech mapach ktere nazyvate podkladovymi.
Opicka
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Original Message -----
From: DOTAZY
To: 'Opicka'
Sent: Monday, August 13, 2007 12:46 PM
Subject: RE: Objednavka
Vážený pane Opicko,
ve svém předchozím emailu jste se mě ptal, proč se v navigaci MIO na Slovensku zobrazuje jiná maximální povolená rychlost (59km/h) než je skutečná maximální povolená rychlost (60km/h) a dále jste se ptal kde je chyba. Ve své odpovědi jsem se pravděpodobně vyjádřil nesrozumitelně, za což se Vám moc omlouvám a zkusím to napravit.
Informace o tom, jaká je maximální rychlost na konkrétní silnici, je součástí mapových podkladů - tzn. součástí jednotlivých map. Tyto mapové podklady nevytváří výrobce navigačního přístroje. Výrobou map se zabývají v západní Evropě firmy NAVTEQ a TeleAtlas a ve východních státech lokální firmy - například mapu Slovenska vyrábí slovenská firma CONAN. Tyto firmy postupně mapují jednotlivé státy a následně prodávají vytvořené mapy výrobcům navigací (MIO, TOMTOM, GARMIN, CLARION, SONY, BLAUPUNKT, MyGuide. apod.).
Každá mapa každého státu může obsahovat (a obsahuje) mnoho chyb - dokonalá mapa a dokonalá navigace bohužel neexistuje a nikdy existovat nebude. Všeobecně platí, že státy západní Evropy jsou zpracované výborně, ČR je poslední stát který je zpracovaný velmi dobře a ostatní státy směrem na východ jsou zpracované dobře nebo průměrně.
Nepřesnost kterou popisujete, je tedy vlastností mapových podkladů a Vy jako uživatel ani já jako prodejce ji bohužel nemůžeme nijak opravit.
V návodu k použití je napsáno, že v některých oblastech nemusí být tyto informace dostupné vůbec, nebo nemusí zcela odpovídat skutečnosti.
Tuto nepřesnost může opravit pouze výrobce konkrétní mapy a následně potom výrobce navigačního přístroje v budoucích aktualizacích. Pokud naleznete v mapách jakékoliv chyby, můžete je nahlásit firmě TeleAtlas pomocí tohoto formuláře:
http://mapfeedback.teleatlas.com//index.htmV případě jakýchkoliv dotazů či nejasností nám prosím zavolejte a rádi s Vámi vše probereme po telefonu.
Budete-li chtít, můžete také s případnými dotazy kontaktovat autorizované servisní středisku MIO pro ČR na telefonním čísle: 381 210 899, nebo prostřednictvím internetové technické podpory, kterou najdete po kliknutí na tento odkaz:
http://service.mio-tech.com/M0100/F0110 ... uage=CzechS pozdravem
Adam Mašek
jednatel společnosti
MAJT s.r.o. - ENTER Polička
Tyršova 165, Polička 57201
tel.: +420 461 722 311
tel.: +420 530 330 435
mobil: +420 608 778 821
icq: 161 293 031
http://www.entershop.cz------------------------------------------------------------------------------------------------------------Po tomto emailu mi pan Opicka zatelefonoval a cca 15 minut na mě křičel do telefonu a neustále opakoval, že jsem ho podvedl, že jsem ho neupozornil na to že na Slovensku je rozdíl v upozorňování 1km/h, že jsem ho měl informovat o všech chybách v mapách ve všech jednotlivých státech. používal slova jako podvodník a blbý prodejce (doufám že mluvil o někom jiném)
Zdůrazňoval mi, že on když prodává nějaké zboží, tak zákazníka upozorňuje na všechny negativní vlastnosti daného produktu..
Když jsem ho požádal aby na mně přestal křičet, tak mě seřval že na mě nekřičí ) Když jsem se ho zeptal, jestli bych podle jeho názoru měl sednout do auta a projet osobně miliony kilometrů a kombinací po celé Evropě abych na základě toho věděl kde je jaká chyba v navigaci a mohl mu před prodejem předat seznam chyb .. tak na mně zařval že to je přece moje povinnost
V podstatě mně vůbec nepustil ke slovu a když jsem ho požádal jestli bych také chvíli mohl hovořit já, tak mi řekl že ano, ale pouze přes SKYPE... a zavesil.
Já jsem velice klidný, až flegmatický (:o) člověk, hovořil jsem s ním mile, spisovně, asertivně. Ale přiznávám že jsem nebyl daleko od stavu výbuchu
Po našem tel. rozhovoru mi od něj přišel další email... ------------------------------------------------------------------------------------------------------------From: Opicka[mailto:XXX@XXXX.com]
Sent: Monday, August 13, 2007 1:45 PM
To: DOTAZY
Subject: Re: Objednavka
Pane Masek,
Vy si snad ze mne nebo i z ostatnich zakazniku delate kozy. Jak to, ze mne odkazujete na upgradovani navigace MIO na web
http://www.mio-tech.be/en/mio-club/mio-club.php , ktery je v angliuctine. To odporuje nasim zakonum, ktere prikazuji prodejci, aby veskere informace potrebne k obsluze zbozi byly v cestine. Ja jsem ten co s vami ted mluvil 16minut po telefonu a v podstate jsem se dovedel, ze za vse muze pouze vyrobce. Asi mate jen nulovou marzi za prodej. Zrejme se ridite se prislovim "ja nic ja muzikant". Sdelte mi, kde mam moznost opravit generalni chybu(y) na softwaru a vystacim tam s cestinou. Zas tak dobry v anglictine nejsem abych zvladal spoustu odbornych vyrazu z ciziho oboru nez je muj.
Zdravi Opicka
------------------------------------------------------------------------------------------------------------From: DOTAZY [mailto:dotazy@entershop.cz]
Sent: Monday, August 13, 2007 5:27 PM
To: 'Opicka'
Subject: RE: Objednavka
Vážený pane Opicko,
česky popsaný postup jak se provádí aktualizace navigačního programu najdete v souboru který Vám zasílám jako přílohu tohoto emailu.
Upozorňuji však, že do Vaší navigace jsme před odesláním již nainstalovali všechny aktualizace, které jsou momentálně dostupné a také upozorňuji na to, že jsme do Vaší navigace nahráli navíc některé další úpravy a vylepšení, které touto standardní aktualizací přepíšete. V tuto chvíli tedy není ve Vašem případě co aktualizovat.
Legraci (ani kozy jak Vy uvádíte) si z Vás, ani z jiných zákazníků neděláme a nechápu proč mne tímto způsobem napadáte.
Ve svém předchozím emailu jsem Vám psal mimo jiné toto:
"
Budete-li chtít, můžete také s případnými dotazy kontaktovat autorizované servisní středisku MIO pro ČR na telefonním čísle: 381 210 899, nebo prostřednictvím internetové technické podpory, kterou najdete po kliknutí na tento odkaz: http://service.mio-tech.com/M0100/F0110 ... uage=Czech"
V autorizovaném servisním středisku MIO pro ČR (na které jsem Vám již posílal tel. číslo), se hovoří
česky a také výše uvedený internetový odkaz (který jsem Vám již posílal), směřuje na stránky které jsou
v češtině.
Takže pokud byste chtěl řešit generální chybu v programu a zároveň chtěl vystačit s češtinou, tak můžete zatelefonovat na infolinku servisního střediska (číslo 381 210 899), nebo navštívit stránky internetové technické podpory firmy MIO (kterou najdete po kliknutí na tento odkaz: http://service.mio-tech.com/M0100/F0110 ... uage=Czech).K Vašim dalším poznámkám dodám toto:
1) Ano, máte pravdu - podle občanského zákoníku musí být ke každému zboží návod k použití v češtině. I přesto, že se na Vás občanský zákoník nevztahuje, tak pokud vím jste české návody od nás obdržel (tak jako všichni naši zákazníci).
2) Ano, máte pravdu - řídím se příslovím "ja nic ja muzikant" a skutečnost je taková, že za chyby v navigačních přístrojích mohu já osobně.
3) Ano, máte pravdu - asi máme jen nulovou marži za prodej.
Pane Opicko, různými úpravami, opravami a vylepšováním navigací MIO trávím veškerý svůj pracovní i mimopracovní čas už více než 2 roky. Neustále se snažíme aktualizovat a doplňovat přístroje MIO například o opravené fonty pro korektní zobrazování RDS-TMC, aktuální databáze policejních radarů, další navigační hlasy, opravy v programu, dále jsme například z vlastních finančních prostředků pronajali nahrávací studio a herce a vyrábíme nové české navigační hlasy. apod. Minimálně 1x týdně reportujeme výrobci chyby a problémy na které se přijde a tlačíme na výrobce aby došlo k provedení nápravy.
Koncem tohoto týdne odlétám na několik dnů do Číny do firmy MIO, kde budu mimo jiné řešit problémy a chyby na které si zákazníci stěžují.
Slibuji Vám, že vedení a management firmy MIO budu osobně informovat o tom, že v modelech C520/C720 je generální chyba která na Slovensku způsobuje zobrazování maximální povolené rychlosti 59km/h namísto skutečných 60km/h a budu důrazně žádat okamžité napravení této nepřípustné nepřesnosti.S pozdravem
Adam Mašek
jednatel společnosti
MAJT s.r.o. - ENTER Polička
Tyršova 165, Polička 57201
tel.: +420 461 722 311
tel.: +420 530 330 435
mobil: +420 608 778 821
icq: 161 293 031
http://www.entershop.cz------------------------------------------------------------------------------------------------------------Pak už byl klid a mír