Tak mi to nedalo a trochu jsem si s tím pohrál. Naplánoval jsem si trasu, která je zhruba 130 km dlouhá, její 1/3 vede po dálnici a 2/3 po silnici 1 třídy. Konkrétně Polička > Humpolec > Měřín. Navigace spočetla dojezd do cíle za 1 hod. 55 min.
obr_30.jpg
To mi připadá jako logický výsledek. Upřesním, za předpokladu, že nepojedu přes žádnou obec (v našich končinách při této vzdálenosti nesmysl), že cestou nenarazím na žádné jiné omezení rychlosti, nedostanu se na křižovatku, do kolony vozidel, za pomalu jedoucí vozidlo, v místě kde je zákaz předjíždění..., prostě za předpokladu, že mimo dálnici pojedu konstantní rychlostí 90 km/h a na dálnici 130 km/h, kupeckými počty se dostanu k tomu, že trasa se dá zvládnout na 78 min (58 min. silnice 1třídy, 20 minut na dálnici)
Pokud vyjdu z toho, že algoritmus výpočtu na silnicích první třídy vychází z průměrné rychlosti 75 km/h, a na dálnici z průměrné rychlosti 115 km/h, pak se tato vzdálenost dá zvládnout za 93 minut (70 min. silnice 1třídy, 23 minut na dálnici), opět ale za předpokladu, že nepojedu přes obec, kde je doba jízdy odvozována od průměrné rychlosti 40km/h.
Ještě jedna ze života. V době mého studia v Brně, jsem do školy dojížděl vlastním vozidlem a bral s sebou ještě 3 spolužáky. V Praze jsme měli vždy sraz s dalším spolužákem, který bral další tři lidi.
Já měl v té době (rok 1981) VAZ 2101, on Fiat 125P
. Jednoho dne jsme se dohodli, že já pojedu po dálnici co to dá, prostě styl cihla na plynu, on pojede tak že nepřekročí max. povolenou rychlost. V té době potkat vozidlo na dálnici po 22:00 hod se rovnalo malému zázraku, musím podotknout, že tehdá bylo na dálnici omezení na max. 110 km/h, Žigulík byl schopný z kopce s větrem v zádech dosáhnout cca 150 km/h.
Výsledek: se Žigulíkem jsem do Brna dorazili o necelých 7 minut dříve než kluci v polském Fiatu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.