Toto diskuzní fórum je „odborně – technické“ a je zaměřeno k diskuzi o navigačních programech IGO. V tomto diskuzním fóru nenajdete nelegální software či mapy, ani odkazy které by k nim směřovaly.

www.navon.cz - Vše o navigacích NavON

 
Pokud nenajdete odpověď na fóru ani ZDE, položte nejdřív dotaz v příslušném vlákně a neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním. Vkládejte dotazy jen jedenkrát. Duplicitní příspěvky budou smazány.

MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod vuvu v 19 zář 2011 21:03

Bohužel to nebude mít vliv na jejich dost podstatné chyby na které nereagují a dokonce chyb přibývá. Asi je např. POI v Česku nezajímají. Zkuste si najít třeba v POI bodech soukr. nemocnici Rudolfa a Stefanie Benešov. Stále a stále jí mají ve Vlašimi. Tam ale není vůbec žádná nemocnice.
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
vuvu
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 383
Registrován: 16 črc 2008 14:35
Bydliště: Praha 12

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod amatér v 19 zář 2011 21:29

Já používám POI od TA (TT). ;)
Uživatelský avatar Moderátor
amatér
Moderátor
 
Příspěvky: 11177
Registrován: 02 črc 2008 08:54
Bydliště: Oleško (původně Wolešek)

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod peppa v 20 zář 2011 20:40

Ad chybějící rychlostní limity) neexistuje náhodou nějaká úprava do skinu, která by umožnila nastavit rychlostní limit, když není přítomný? ...zvlášť pro město (když je např. v GJ zobrazen název obce) a zvlášť mimo obci
Navon N660: iGo Primo 1.2.1 + MapChanger + Gj Skin + rastrové mapy + TTS Zuzana
.:: iGo Primo detailně a srozumitelně >>> pokračovatel iGo Prima pro začátečníky a Aktivace videa a hudby v menu Navonu ::.
peppa
 
Příspěvky: 199
Registrován: 09 črc 2010 17:29

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod amatér v 20 zář 2011 20:48

Lidi neblázněte, ve všech obcích v ČR jsou rychlostní limity 50 km/h, pokud není místní úpravou stanoveno jinak.
Uživatelský avatar Moderátor
amatér
Moderátor
 
Příspěvky: 11177
Registrován: 02 črc 2008 08:54
Bydliště: Oleško (původně Wolešek)

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod peppa v 20 zář 2011 20:54

To jo. Držím se, snad ještě v rámci mezí. Když jezdím po republice s navigací tak většinou i kvůli tomu, aby mi hlídala rychlost. Z toho důvodu mě mrzí, že mapy Navteq, které mají o chlup lepší pokrytí než TA, nemají použitelné rychlostní limity. Tak mě před chvílí napadlo, jestli není nějaká úprava do skinu, která by je "doplnila" na všeobecné 50/90 v případě, že naprosto chybí. Přeci jenom např. projet skoro celou Prahu s mapou, co skoro nikde nemá rychlost, je dost na nic.
Navon N660: iGo Primo 1.2.1 + MapChanger + Gj Skin + rastrové mapy + TTS Zuzana
.:: iGo Primo detailně a srozumitelně >>> pokračovatel iGo Prima pro začátečníky a Aktivace videa a hudby v menu Navonu ::.
peppa
 
Příspěvky: 199
Registrován: 09 črc 2010 17:29

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod SvoDa v 21 zář 2011 05:58

ve skinu Gurjon pro Primo 1.1. to bylo. Šlo tam nastavit časový interval v sekundách, kdy se ta virtuální značka limitu přizpůsobovala tvé (+/-) aktuální rychlosti a pak ti tu rychlost i v rámci oného intervalu hlídala varováním (něco jako automatický tempomat).
Fungovalo to takto (viz manuál ke skinu GJ Primo 1.1.)
Automaticky nastavovat omezení rychlosti – vidíš na úsecích bez info o rychlosti, tedy bez červené značky modrou značku a pod hodnotou rychlosti v modré značce písmeno "A"= automaticky. To pak znamená, že hodnota ve značce odpovídá tvé aktuální rychlosti, tzn. když víš, že se zde má jet 90 a ty jedeš v tom tebou nastaveném čas.intervalu (viz, níže např. 10sec.) rychlostí v rozmezí např. 82-88 km/h, tak se značka zaktualizuje na 90km/h a když ji na chvíli překročíš, tak začne svítit a popř. pípat, máš-li nastaveno i pípání při překročení rychlosti, takže zpomalíš. Kdybys jel déle než tebou nastavených 10sec. víc než 91, tak se ti zaktualizuje na 100 km/h atd.
Změnit po (sec) – délka čas.intervalu, který hodnotu omezení rychlosti v modré značce zaktualizuje dle tvé aktuální rychlosti.


Pro další verze, z důvodů amatérem uvedených, se to dále neimplementovalo (tam, kde chybí limity si to hlídám vizuálně na displayi GPS, tachometru auta nebo "citem" ;) )
Zatím jsem narazil na to, že v Olomouci, kde limity chybí, ale je na určitém úseku trvale snížená pod 50, nebo povolena nad 50, limit se tam objevuje. Na hlavních tazích jsou i ty 50ky.

Na ostatních, méně významných silnicím ve městech, kde limity chybí, se mnohdy ani víc jak 50 jet nedá.

Spíš než na těchto méně významných silnicím ve městech mi chybí limity na méně významných silnicím mimo obec, kde při té 90ce často "ztěžkne noha", ikdyž mám na očích budík a display, jen se po nich moc nedívám :lol:
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod Subaruman v 21 zář 2011 10:56

Pánové, jeden můj poznatek k této mapě a rychlostním limitům. Normálně jezdím na TA, ale teď jsem si na jednu cestu dal NQ, abych zjistil, jestli něco vylepšili. Velice často taky používám záznam trasy a teď s touto mapou jsem ho taky použil. Když jsem potom ten záznam zkoumal, tak mě velice překvapilo, že jsem podle Prima celou tu vzdálenost 60 km ujel jenom ve městě. Vzdálenost mimo obec byla 0 km, což samozřejmě nebyla pravda. S mapou TA mi to ukazuje ujeté vzdálenosti správně, z čehož pro mě vyplývá, že podle mapy NQ si Primo myslí, že jsem pořád ve městě, i když jsem už jeho hranici překročil.
Pokud není chyba jenom u mě, tak nemá cenu špekulovat nad doplněním nějakých obecných limitů. Asi byste tam měli pořád jenom padesátku :lol: .
1101011 1100001 1101101 1101001 1101100
Subaruman
 
Příspěvky: 73
Registrován: 09 črc 2011 20:22

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod vuvu v 21 zář 2011 11:26

Rychl.limity by nás nemusely trápit. Máme oči a vidíme na značky a známe předpisy povolených rychlostí. Je tu ale jeden dost podstatný rozdíl mezi TA a NQ. NQ vás totiž nedovedou na zvolené souřadnice, pokud jsou v oblasti kde není žádná cesta. Uvedu příklad mé chaty. Chata je uprostřed velké louky u lesa na samotě, od posledního baráku v obci cca 500 m. K tomuto baráku vede cesta, dál se jezdí po vyjetých kolejích po louce po které jezdí lidé do lesa na houby, lesník do svého objektu nade mnou a já na svou chatu. Souřadnice si nastavím přímo u vrátek chaty. ( 49°53´59.814“ 14°40´28.412“ ) Pokud použiji mapu TA, odvede mě přímo ke vrátkům, ohlásí dojetí do cíle a ukončí se. Žádný problém a jste u mne. Když stejné souřadnice použiji v mapě NQ, dovede mě navigace k poslednímu baráku v obci, zahlásí dojetí do cíle a ukončí se. A nyní jste úplně v hajzlu a mojí chatu nenajdete. Od tohoto cíle a ukončení chata vidět není, louka vidět též není, cesta skončila a musíte ještě ujet asi 60 m po vyjetých kolejích nahoru po pešunku na louku a pak sice vidíte dva objekty a jeden jsem já a jeden hajný. Naprosto stejný problém chaty v chatové oblasti kde je asi 80 chat a mezi nimi úzké cestičky pro jedno auto. Bohužel chata bratrance je téměř na konci a v těch jejich cestičkách aby se prase vyznalo. Opět souřadnice u vrátek, TA bez problémů k chatě, NQ konec u první chaty kde končí normální cesta a pak hledej a ptej se od chaty k chatě, která je ta co hledáš. A poslední příklad ze včerejška při revizi objektu ŘLP, utajeného na kopci v lese se zákazem vjezdu. Souřadnice zadané přímo u objektu, s NQ opět v hajzlu, ( cíl cesty u lesa a konec ) s TA dalších 6 km lesem bez problémů až ke vjezdu. Když přičtu hodně chyb v POI bodech a neustálé navádění na nájezdy, mosty a kruháky které ještě nejsou ani postavené, tak ???????
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
vuvu
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 383
Registrován: 16 črc 2008 14:35
Bydliště: Praha 12

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod SvoDa v 21 zář 2011 11:40

vuvu, nevím jak na souřadnice, ale na kliknutí do mapy mne NQ navigují k místu kurzoru ikdyž je v lesích daleko od komunikace, jen k němu vede od nejbližší komunikace přímka
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: MAPY NAVTEQ 2011/Q2

Příspěvekod vovi v 21 zář 2011 13:09

Ono je to podle mého tím, že na rozdíl od TA respektuje NQ v posledních vydáních zákazy vjezdu na místních komunikacích a na rozdíl od dřívějška má i relativně správně klasifikované nezpevněné cesty. A pokud jsou v nastavení trasy zakázané a je vypnuta i možnost vjezdu na cesty se zvláštním povolením, tak se to chová přesně tak, jak vuvu popisuje.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

PředchozíDalší

Zpět na Mapy, verze map a jejich aktualizace

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků