Toto diskuzní fórum je „odborně – technické“ a je zaměřeno k diskuzi o navigačních programech IGO. V tomto diskuzním fóru nenajdete nelegální software či mapy, ani odkazy které by k nim směřovaly.

www.navon.cz - Vše o navigacích NavON

 
Pokud nenajdete odpověď na fóru ani ZDE, položte nejdřív dotaz v příslušném vlákně a neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním. Vkládejte dotazy jen jedenkrát. Duplicitní příspěvky budou smazány.

GJ skin pro PRIMO 1.1.

Moderátoři: SvoDa, Ivo K

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod SvoDa v 06 říj 2010 08:28

Jak zmenšit velikost jednotky u vzdálenosti do cíle jsem pochopil - v souboru element_def_480_272.ui v sekci
<define_element DISTTEXT .....
ve druhém z dvojřádků, který se týká jednotek (první z dvojřádku se týká hodnoty) upravit poměr mezi velkikostí hodnoty a jednotky, např. místo 100 napsat 150 (velikost písma jednotky bude o cca50% menší než velikost písma hodnoty)
....fontsize=(OWNER.FONTSIZE * OWNER.PERCENT /150) text=(format_distance(distance, L"%u",OWNER.MODE)).....

Jak zmenšit mezeru mezi jednotkou jsem nepřišel, ale už jsem přišel na to, jak vypustit jednotky u vzdálenosti k cíli a u nadm.v. :D
ffscreen_00001.jpg
Řešení: celý ten druhý z dvojřádků zrušit, tzn. napsal jsem před něj středník.


Schválně jsem zvolil dlouhou trasu přes 1000km, jak to bude vypadat a myslím, že to vypadá dobře. bylo to jen trošku víc vlevo, tak jsem ve skinu 2.16_Si ještě upravil vycentrování té hodnoty v navigatemap_480_272.ui
<DISTTEXT gjm_tripinfo_txt3 xxx class="txt_22bd color_map_main" x=229 y=250 w=50..........
a výsledek je na screenu.
Má to ale jednu nevýhodu - samozřejmě se ale tím pádem vypustí ta jednotka u všech zobrazovaných hodnot vzdálenosti do cíle, tzn. i v trojtkačítku a bohužel i v itineráři, v info o trase,...

Analogicky lze v tomtéž souboru postupovat i v sekci <define_element ALTITUDETEXT.... pro nadm.v., ale tam mi ta jednotka až tak nevadí. Na screenu je ovšem vidět zmenšená jednotka "m" dle výše uvedeného postupu v element_def_480_272.ui při hodnotě změněné ze 100 na 150 ;)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod vovi v 06 říj 2010 08:48

Jen pro vyladění - ten údaj "o 50% menší" je trochu nepřesný. Pokud správně chápu logiku toho zápisu, tak se předpokládá, že OWNER.PROCENT má hodnotu 100, tedy velikost fontu bude v Danově úpravě vynásobena číslem 100/150, čili výsledný font bude mít výšku 2/3 toho původního (lépe by to bylo patrné na tom "km", samotné "m" je pochopitelně "nižší"). V úpravě expertově to bude 100/125, čili 4/5 velikosti.

Jestli je tahle úvaha správná, pak by ale taky mělo fungovat nastavování velikosti fontu původní veličiny (OWNER) přes procenta (asi SIZE=číslo% :?: nebo snad přímo PROCENT=číslo% :?: ) a tak by se mohly dát ovládat celkem jednoduše velikosti všech nápisů najednou třeba jediným "šoupákem".

Mám aspoň téma na experimenty (jestli teda vybude nějakej ten čas...).
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod expertdb v 06 říj 2010 09:50

Myslím si,že tyto úvahy jsou docela reálné, jenom se minezdá ten poměr. 4/5 by měly být o dost vyšší než jsou na mém screenu. Škoda že mne brzdí v tvůrčí práci zaměstnání :D . Hned bych ten SIZE zkusil. No musím vydržet až na doma.
Evolve Multitraxx
Igo Primo 2 + skin ZoZo_ex
expertdb
 
Příspěvky: 404
Registrován: 05 pro 2008 18:00

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod SvoDa v 06 říj 2010 11:13

Vojto, ono to s tím skutečným poměrem velikostí fontů jednotek vůči velikosti fontů hodnot je to ještě jinak, nechtěl jsem to tu už předtím rozpitvávat, ale budiž:
Celá ta sekce týkající se vzdálenosti do cíle vypadá takto
<define_element DISTTEXT w=-1 textmodel_distance distance fonttype fontsize=10 font align="LEFT" valign="BOTTOM" percent=80 text="" mode=3 clicked_coloring=0>
<implementation>
<property distance value=(OWNER.DISTANCE // ( OWNER.TEXTMODEL_DISTANCE ? %{OWNER.TEXTMODEL_DISTANCE} : -1 ) )>
</implementation>
<aligner z=10 x=0 y=0 w=(OWNER.W) align=(OWNER.ALIGN) padding=(OWNER.FONTSIZE / 5, 0) r2l_invert=1>
<TEXT z=10 fixedwidthnumbers=1 clipstyle="none" font=(OWNER.FONT) fonttype=(OWNER.FONTTYPE) glowtype=(OWNER.GLOWTYPE) glowsize=(OWNER.GLOWSIZE) color=(OWNER.COLOR) color2=(OWNER.COLOR2) clicked_coloring=(OWNER.CLICKED_COLORING) fontsize=(OWNER.FONTSIZE) text=(translate(OWNER.TEXT) + format_distance(distance, L"%d", OWNER.MODE)) align="RIGHT" valign=(OWNER.VALIGN) h=(OWNER.H)/>
<TEXT z=10 fixedwidthnumbers=1 clipstyle="none" font=(OWNER.FONT) fonttype=(OWNER.FONTTYPE) glowtype=(OWNER.GLOWTYPE) glowsize=(OWNER.GLOWSIZE) color=(OWNER.COLOR) color2=(OWNER.COLOR2) clicked_coloring=(OWNER.CLICKED_COLORING) fontsize=(OWNER.FONTSIZE * OWNER.PERCENT /100) text=(format_distance(distance, L"%u",OWNER.MODE)) valign=(OWNER.VALIGN) h=(OWNER.H)/>
</aligner>
</define_element>


V prvním řádku je jak vidno
<define_element DISTTEXT w=-1 textmodel_distance distance fonttype fontsize=10 font align="LEFT" valign="BOTTOM" percent=80 text="" mode=3 clicked_coloring=0>
a zmenšení jen této hodnoty a i při ponechání defaultní hodnoty
fontsize=(OWNER.FONTSIZE * OWNER.PERCENT /100)
ve druhém z dvojřádků už sama o sobě ta hodnota percent=80 v prvním řádku mění výšku písma jednotky, ale nikoliv hodnoty samotné, což zkoušel hned na začátku a dal tam percent=50 a písmo jednotky bylo menší, ale písmo hodnoty bylo nezměněné.

Takže defaultně je písmo jednotky nastaveno vždy na 80% velikosti písma hodnoty, čili jeli písmo (font) hodnoty 22, písmo jednotky je na 80-ti % a tudíž 18. Tou další úpravou v druhém dvouřádku to ještě mohu "poměrovat" a při zápisu 100/150 ve druhém z dvojřádků se tudíž dostávám na velikost fontu jednotky 18*100/150=12, čili oproti velikosti hodnoty 22 na cca 50 % velikost, což lze ale rovnou vyřešit zápisem percent=50 v rádku prvním.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod vovi v 06 říj 2010 11:23

Já neznal ty definice a tudíž jsem předpokládal tu default hodnotu 100%. Takhle už rozumím těm "cca 50%" (i když 12/22 není zrovna 0,5 ;) ), ale zase mi na druhou stranu hlava nebere, jak je možné, že ty původní jednotky měly stejnou velikost jako hodnoty, když by podle tohohle měly být na výšce 80% (protože OWNER.PROCENT/100 = 0,8). A pak by tedy mělo stačit zmenšení toho "procent=80" v definici elementu a nebylo by třeba sahat na hodnotu 100.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod SvoDa v 06 říj 2010 11:27

původní jednotky neměly stejnou velikost jako hodnoty, jelikož písmeno "k" v jednotkách "km" nikdy nedosahovalo až "nahoru"
Mapa.jpg
a nemělo tudíž stejnou výšku jako hodnota a to mně mátlo a hledal jsem tedy tu spojitost.
Pěkně je to vidět na screenu zde viewtopic.php?p=58224#p58224 u nadm.v., kde se vypustiula jednotka úplně (combined_textmodel="$navigation.current_altitude$ m") a za hodnotu nadm.v. byl natvrdo dopsán text "m", čili to "m" má stejnou velikost fontu jako hodnota.
vovi píše:Takhle už rozumím těm "cca 50%" (i když 12/22 není zrovna 0,5 ;) )
a proto jsem psal cca ;)
vovi píše:pak by tedy mělo stačit zmenšení toho "procent=80" v definici elementu a nebylo by třeba sahat na hodnotu 100.
Stačilo, ale raději jsem provedl (u nadm.v.) změnu v tom poměru 100/150 až v tom druhém dvojřádku a hodnotu percent=80 v prvním řádku jsem raději ponechal default, bo nevím, co ještě by "náhodou" mohla ovlivňovat, jelikož je zřejmé, že druhý z dvojřádků se týká jednotky "principielně" a od toho tam asi ten poměr 100/100 je.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod vovi v 06 říj 2010 11:53

OK, byly to jen moje teoretické úvahy. GJ jsem nikdy v Primu neměl, takže tyhle zápisy neznám. Spíš mě to zajímalo po obecné stránce v souvislosti s nastavováním velikosti textů.
Z tvých pokusů je ještě navíc taky zřejmé, že ta hodnota "percent=..." v definici je pouze jakýsi atribut, jehož hodnota nemá přímý vliv na zobrazení vlastního elementu, ale dá se použít při zobrazení odvozených prvků.

A spíš z "estetického" hlediska bych nechal to ".../100" - jde totiž o převedení procent na desetinné číslo - a tu velikost řešil třeba takhle:
...OWNER.FONTSIZE*(OWNER.PERCENT*0.5/100)...
Pak by bylo jasné, že jde o tu polovinu původní velikosti a nemusel bych spekulovat o skutečném poměru.
Doufám, že desetinná tečka je pro tyhle Windows správně - kdyby nebyla, pak by se to asi muselo napsat zlomkem.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod SvoDa v 06 říj 2010 12:43

Možná asi ano, ale nezkouším to, funguje to i tak, jak to mám, nicméně soubor element_def_480_272.ui není gurjonovina, ale soubor z defaultu a je v diskutovaných hodnotách identický, takže kdyby ses dál držel myšlenky s nějakým šoupákem ovládat velikosti písma určitých vybraných hodnot na mapě (dané "svým" visiblem této funkce), asi by to šlo, jelikož ten první z dvojřádků se týká opravdu hodnoty a druhý jednotky.

Předpokládalo by to ovšem, že budou všechny k tomuto určené hodnoty vycentrovány aligh="CENTER", aby se rozšiřovaly symetricky do stran a musely by mít dostatečnou šířku (w), což víš.
Jelikož si však lze toto činit "ručně" prostřednictvím přímých úprav fontů těch hodnot na jejich použitelné maximum, nevím, jestli by vynaložené úsilí věnované tomuto šoupáku, bylo přímo úměrné výslednému efektu :mrgreen: ale jestli se fakt budeš v podzimních večerech nudit ... :D
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod SvoDa v 06 říj 2010 13:57

Po podrobném zkoumání souboru element_def_480_272.ui (nedalo mi to obědvat :lol: ) je výsledek zápisu
<aligner z=10 x=0 y=0 w=(OWNER.W) align=(OWNER.ALIGN) padding=(OWNER.FONTSIZE / 12, 0) r2l_invert=1>
v sekcích týkající se vzdálenosti do cíle a nadm.v. asi tím správným řešením (normálně je tam hodnota 5) :? .
ffscreen_00001a.jpg
Že to bude zrovna toto, za lomítkem fontsize, by mne ve snu nenapadlo, ale že by to mohlo být v hodnotě padding (cca = vycpávka) tomu napovídalo ;) Menší hodnota než 5 tu jednotku od hodnoty drasticky ještě oddálí a přeloženo do češtiny: šířka vycpávky (mezery) mezi hodnotou a jednotkou = velikost fontu hodnoty / konstanta, čili čím víc jsme zvětšovali fonty hodnoty, tím víc se jednotka vzdalovala, proto to vypadalo tak blbě, přičemž v defaultu celkem normálně.

Nakonec jsem, co se týče velikostí jednotek, v prvních řádcích vzdálenosti a nadm.v. v souboru napsal element_def_480_272.ui napsal
<define_element DISTTEXT w=-1 textmodel_distance distance fonttype fontsize=10 font align="LEFT" valign="BOTTOM" percent=50 text="" mode=3 clicked_coloring=0>
a poměry v druhém dvouřádku nechal na původních hodnotách, tzn.
... fontsize=(OWNER.FONTSIZE * OWNER.PERCENT /100)...


ve skinu 2.16_Si jsem si ještě upravil vycentrování té hodnoty v navigatemap_480_272.ui
<DISTTEXT gjm_tripinfo_txt3 xxx class="txt_22bd color_map_main" x=228 y=250 w=50..........
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: GJ skin pro PRIMO

Příspěvekod expertdb v 06 říj 2010 14:56

Hurááá.Tak to je na pochvalu před nastoupenou jednotkou :D .
Evolve Multitraxx
Igo Primo 2 + skin ZoZo_ex
expertdb
 
Příspěvky: 404
Registrován: 05 pro 2008 18:00

PředchozíDalší

Zpět na Skiny a úpravy DATA.ZIPu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků