To je věc do diskuse - ostatně Ivo už to tady někde shrnul a vyplynulo z toho, že jsou tři druhy držáků:
1) Zcela pasivní - jen drží šochtli
2) "Aktivní" dle názoru odborníků na marketing - kabely vedou do držáku a navigace se k nim připojuje zastrčením/zaklapnutím do držáku
3) Aktivní v plném slova smyslu - navíc ještě rozšiřující schopnosti samotné šochtle (repro, TMC přijímač, ...)
Ten MOOV držák je na pomezí 1) a 2) ... USB konektor se narve přímo do šochtle, držák tedy nechrání tento poměrně křehký konektor před opotřebením.
Já bych vyžadoval držák minimálně verze 2) ... aby se šochtle napojila ke všem kabelům pomocí nějakého bytelného "systémového" konektoru a ne přes své USB/jacky/atd. ... tohle splňuje třeba zrovna ten držák GoClever 5010.
Ale je obrovský rozdíl třeba mezi poslechem pokynů přenášených do repro v držáku (jako MIO C520/720) a reprodukovaných přímo šumítkem na zadní straně šochtle (třeba GoClever 5010). V běžném městkém provozu je třeba v takovém případě dát hlasitost na maximum, mnohdy to nestačí a navíc už to potom chrčí. A "náhrada" pořádného repráčku FM transmitterem je k ničemu - kdo by si chtěl trvale kvůli navigaci blokovat rádio v autě?
Vůbec se mi zdá, že v rámci "katování kostů" (pro neangličtináře a nezmrdy: snižování nákladů) se spousta výrobců navigací uchyluje spíš k marketingovým trikům a my měli s nákupem těch našich hraček neskutečnou kliku a koupili jsme poslední skutečně aktivní držáky, které se kdy prodávaly. Dneska už i k navigaci za 15 000,- dostaneš v lepším případě držák typu 2) - zatím

.