Co se týče funkce FM Trasmitteru, tak princip je velice jednoduchý (až primitivní) - v navigaci je malý FM vysílač. V menu navigace si zvolíte nějakou "libovolnou" frekvenci a na této frekvenci začne navigace vysílat to, co by jinak šlo do reproduktoru. Na svém autorádiu si naladíte stejnou frekvenci jako jste nastavili na navigaci a od té chvíle vám jde zvuk do reprosoustavy auta. Tolik teorie.
FM Transmitter není žádná novinka, naopak - je to celkem starý a primitivní "vynález". Samostatné FM Transmitter se prodávají cca od 200 Kč..
A teď praxe - při běžném provozu je využití FM Transmitteru většinou v podstatě nepoužitelné, protože výkon toho "vysílače" je velice nízký (to je dáno předpisy a směrnicemi, aby nebyl zahlcen éter stovkami tisíc rozhlasových stanic). Díky tomu je kvalita přenosu většinou velmi špatná, šumí to, praská v tom a navíc se vám do toho míchají normální rozhlasové stanice, které vysílají na blízké frekvenci
Takže až si naladíte nějakou čistou frekvenci, vyrazíte na cestu, ujedete třeba 20 km a začne se vám do toho míchat jiná stanice, tak ukončíte navigační program, změníte v navigaci frekvenci, změníte frekvenci na autorádiu, zapnete navigační program, pokračujete v jízdě, po několika kilometrech se situace bude opakovat .... až to uděláte po desátá, tak funkci FM Transmitter přestanete používat.
Samozřejmě se to nedá paušalizovat, hodně totiž také záleží na kvalitě a citlivosti tuneru daného autorádia, na stínění či rušení vnitřní kabeláže v autě, na umístění antény ... atd. Vždycky když je pro nějakého zákazníka "smrtelně důležitá" funkce FM Transmitteru, tak mu řeknu že jediný způsob jak to ověřit, je vyzkoušení přímo v jeho konkrétním autě. Nevedu si statistiky, ale z cca 20 automobilů to použitelně a uspokojivě funguje tak v 1 případě.
Doporučuju k přečtení tento článek a diskuzi pod ním:
http://navigovat.mobilmania.cz/Bleskovk ... ARI=114204