Já bych ten Navteq zase nějak šmahem neodmítal - třeba u Garminů ho měli od začátku, ještě někdy před rokem byla jakžtakž pokrytá Praha, pak až skoro k Brnu, a teď už mají skoro celou Evropu. TA dodává třeba mapové podklady Evropy pro Google maps - co nenajdete v nich, nemáte šanci mít ani v navigaci s TA mapou. A ten Navteq holt na rozdíl od TA začal v Americe (tam to ten Google má zase od NQ) a v Evropě je teď na tom líp, než TA v Americe. A je celkem evidentní, že při tvorbě podkladů šli opačnou cestou než TA - místo postupného přidávání menších cest k síti hlavních začali vektorizací linií v ortofotomapách a teď z toho budou vyhazovat chyby a nesmysly. Problém je v tom, že když vás takováhle mapa zavede někam do pr..le světa, tak to může být skutečně poslední cesta vašeho plechového miláčka; pokud mi něco vadí na TA mapě, pak nejvýše to, že tam nějaká ta menší cesta chybí, a že mě to tedy povede oklikou. Ale celkově si myslím, že ta druhá varianta (NQ) bude jednou lepší - ale ještě to nějakou chvilku potrvá. A až tu uvidíme jezdit mapovací auta s logem Navtequ, klidně ten TA zahodím.
P.S. (abych vyjasnil termíny): ortofotomapa je letecký snímek, transformovaný tak, aby ve význačných orientačních bodech souhlasil s konkrétním plošným mapovým zobrazením dané oblasti - někdy se k tomu používá fotogrammetrie pro vytvoření modelu terénu, někdy se bere už hotový model odjinud; vektorizace znamená převod rastrových dat na "čárová", pokud probíhá automaticky, vznikají nesmysly typu průsek=silnice; citát: "mapy vznikly fotogrametrickou konfigurací ortofotomapy" jednoho z předřečníků je tedy pouhý blábol
