Toto diskuzní fórum je „odborně – technické“ a je zaměřeno k diskuzi o navigačních programech IGO. V tomto diskuzním fóru nenajdete nelegální software či mapy, ani odkazy které by k nim směřovaly.

www.navon.cz - Vše o navigacích NavON

 
Pokud nenajdete odpověď na fóru ani ZDE, položte nejdřív dotaz v příslušném vlákně a neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním. Vkládejte dotazy jen jedenkrát. Duplicitní příspěvky budou smazány.

Zkušenosti z cestování s iGO8

Zde se řeší především témata, která se neřeší jinde :ugeek:

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod vovi v 14 led 2010 22:20

Já z toho JaPanova popisu a následných reakcí měl dojem, že je řeč o TA mapách. A zkouška na NQ dopadla úplně jinak - Adam normálně hlásil "po 500 m doleva", pak "po 100m doleva" a projelo to zcela korektně.
Ty TA mapy tam nejspíš mají problém s těmi cyklostezkami (nebo co to tam je paralelně s tou hlavní silnicí). Podívejte se na pořádný detail ve 2D mapě v iGo a uvidíte - patrně to už to křížení s tou stezkou považuje za první křižovatku, kde se jede rovně, a pak už nemá čas se pořádně vyžvejknout.

Ale zrovna tady se Navteq zachoval skvěle a navedl mě bez problémů. A získává si mě čím dál tím víc. Po Praze třeba umí "myslet" o křižovatku dopředu a při navádění do pruhů už mě řadí tak, abych před další křižovatkou nemusel do jiného pruhu. U TA a CEDA se na tohle ohled nebere - prostě mi to ukázalo dva pruhy rovně a kterým pojedu jsem se rozhodoval sám.

A ještě k těm "podivným Jasperovým trasám": je fakt, že když Prahu znám, tak jezdím jinudy, než chce navigace. Ale to platí pro všechny mapy bez rozdílu - každá má v tomhle ohledu svoje mouchy a občas vybere o pár metrů kratší trasu (i když složitější, pomalejší a po horších cestách) a drží se jí jak h...o košile. Ona vůbec ta Jižní spojka v Praze ty navigace nějak přitahuje - nezávisle na použité mapě se mě to vždy snaží na tu spojku nacpat. A kupodivu i v tomto ohledu je NQ příjemným překvapením - sice se pokusí nejprve navést na spojku, ale když zvolím jinou trasu, "dokáže se s tím smířit" a na spojce tvrdošíjně nelpí. Schválně si zkuste naplánovat trasu Bohdalec - Dolní Počernice. Zkusí to samozřejmě navrhnout spojku. Ale lepší (ve špičce určitě - sice je trochu delší, ale není skoro nikdy ucpaná) trasa vede přes Vršovickou, V Olšinách, Černokosteleckou a Štěrboholy. A TA i CEDA se mě pokusí nejméně dvakrát (Průběžnou a Úvalskou) na tu JS dostat. NQ chápe moje potřeby a nevotravuje :D ;)

EDIT: K těm DA ... i v okolí Prahy jsou téměř výhradně na silnicích první třídy a všechna Éčka jsou pokryta DA dokonale.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod Ivo K v 15 led 2010 08:50

Já jsem také pochopil, že test JePanova prováděl na mapách TA.
I svůj test a následně popis na předchozí stránce se týkal map TA.
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
Ivo K
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 5669
Registrován: 26 čer 2008 12:01
Bydliště: Brno u Olomóce - Městská část: Spojené státy Maloměřické(Majlont)

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod oltcit v 15 led 2010 13:10

Toz ja som reagoval skor na Voviho prispevok ohladom Navtequ :oops:
PS osobne myslim,ze dokial treba riesit nejaky problem s planovanim a vypoctom trasy,bolo by dobre udat startovny bod a cielovy bod v suradniciach,pouzite verzie softu a map a potom to da relevantnejsie vysledky(samozrejme zapisy v sys.txt ohladom trasy to ovplyvnia tiez.Takto to nieje mozne overitelne porovnat,lebo to ovplyvnuje spustu faktorov.
Aktualne Zenfone 2,Z3580,4GB RAM,64GB ROM,iGO Nextgen+ Pongo skin
rezerva Wayteq X980BT+ TMC RTA3000 by NaviGear(hacked),PRIMO_9.6.13.405512,skin Dimka174.a. Tomsoft
Nostalgia
Loox720,GNS5843TMC,CF4GB-iGO 8.3.4.117940,GJ6.14b3.p_DA
Uživatelský avatar
oltcit
 
Příspěvky: 339
Registrován: 23 pro 2008 09:34
Bydliště: United Kingdom

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod oltcit v 15 led 2010 13:43

JaPan píše:Malý testík vaší navigace
Vyzkoušejte si, jak se zachová vaše navigačka, zejména hlasová hláška, na této křižovatce:
mapa_test_GPS_.JPG

Stačí zadat trasu z Dolních Dunajovic do Horních Věstonic a spustit simulaci.

Minulý pátek (ve sněhové vánici) jsem jel touto trasou jako spolujezdec. Mio jsem měl před sebou a naše šoférka se řídila mými pokyny a také hlasovými pokyny Mia.
Zdenka 800m před křižovatkou radila: "Připravte se pokračovat rovně po 800 metrech"
Podobně i 300m před křižovatkou...
Sto metrů před křižovatkou Zdenka zahlásila: " Po 100m pokračujte rovně potom příští odbočka vlevo"
A téměř v křižovatce zakoktala: " Po 10 metr" a nic. :!:
Naše řidička to pochopitelně projela rovně.. :D sice jsem ji na poslední chvíli zkoušel přemluvit, ale terén nedovoloval nějaké prudší manévry.

Mimochodem, ani Daisy (či jak to naši investigativci nazvali), ani výboje na elektrickém vedení VN Mio nezblbly a to ukazovalo naprosto korektně. Zdenku chápu, měla na to jen 24m a to by nestačila říct ani: "Švec"

Edit: 22:00 Mapy mám TA 9.2009


Tak tu je to absulutne jasne,vchadzali ste do krizovatky s troma roznymi smermi vyjazdu(vlavo-asi zakazany,rovno a vpravo)isli ste rovno a potom nasledovala samotna krizovatka,kde bolo treba odbocit vpravo.Cely problem je len v tom,ze hlasovy povel je rozvlacny a nestihlo to vyslovit.Preto stale hovorim,ze hlasove povely(posledne dva pred manevrom by mali byt co najkratsie(napr. moja idealna predstava je:
1.pokyn: po 800 metroch kruhac,stvrty vyjazd,potom chodte 3 km
2.pokyn: 3OO metrov,stvrty vyjazd
3.pokyn: 100,stvrty,potom chodte 3 km

v pripade tej krizovatky nasledovne:
1.pokyn: po 800 metroch rovno,dalej po 24 metroch dolava,potom chodte 3 km
2.pokyn: po 300 metroch rovno,po 24 metroch dolava
3.pokyn: 100 rovno,24 vlavo,pokracujete 3 km
Skratka nieco ako hlasove pokyny navigatora v rallye sutaziach,kratke a vystizne,spravny slovosed v tomto pripade je len na skodu.
A musia byt dva symboly pre nasledujuce manevry(originalny skin iGO v pripade,ze je tam kamera,TMC udalost ci ine info zakryje symbol druheho manevru.) Osobne myslim,ze este aj zobrazenie tretieho manevru by prospelo v lepsej orientacii(hlavne v komplikovanych jazdnych situaciach)-vytiahnut to itinerara a umiestnit do skinu(uz stary Riks v 2006 to umoznoval-zobrazit si zjednoduseny itinerar so vsetkymi instrukciami spolu aj s navigacnou obrazovkou)
Aktualne Zenfone 2,Z3580,4GB RAM,64GB ROM,iGO Nextgen+ Pongo skin
rezerva Wayteq X980BT+ TMC RTA3000 by NaviGear(hacked),PRIMO_9.6.13.405512,skin Dimka174.a. Tomsoft
Nostalgia
Loox720,GNS5843TMC,CF4GB-iGO 8.3.4.117940,GJ6.14b3.p_DA
Uživatelský avatar
oltcit
 
Příspěvky: 339
Registrován: 23 pro 2008 09:34
Bydliště: United Kingdom

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod vovi v 15 led 2010 15:19

Ono i se stávajícím hlasem je to řešitelné - zkuste si to s CzechRep83NQ_2009_Q2. Celý problém je totiž v tom, že tu první "křižovatku" by to vůbec za křižovatku považovat nemělo, protože tam stejně autem nesmím. A Navteq to tady vyhodnotil jako jediný správně.

Ale ještě mě potom napadlo, že by to možná mohlo souviset i s mým nastavením hlášek v SYS.TXT:
Kód: Vybrat vše
[debug]
supress_straight=1 ; (0) potlač hlášku "přímo"
supress_highway_enter=1 ; (0) potlač hlášku "najeď na dálnici"
supress_trivial_left=1 ; (0) potlač hlášku "doleva"
supress_trivial_right=1 ; (0) potlač hlášku "doprava"

A iGo mi skutečně neříká "po x metrech rovně" - prostě oznámí až tu křižovatku, kde měním směr. Takže možná mé chvalozpěvy na NQ jsou v tomto případě zpochybnitelné - ale zkuste si schválně to nastavení "supress_straight=1" sami u své mapy ;)
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7458
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod vesely v 15 led 2010 17:24

Dnes som to skusil este s CEDA a je to korektne,hlasi spravne a vcas.
Evolve CoolTraxx 3D II
IGO 8.3.2.80621+MapChanger
diMka TomSoft 1.1.37
vesely
 
Příspěvky: 20
Registrován: 30 črc 2009 09:07

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod jjjlll v 15 led 2010 17:29

od vovi v dnes, 16:19
[debug]
supress_straight=1 ; (0) potlač hlášku "přímo"

Trefa do černého. Tohle přesně ten problém od JaPan řeší. Manévr "rovně" je zcela ignorován. Vyzkoušeno na TA.
ALCATEL OT908 (320x240), Android 2.3.4, PRIMO 9.6.7.235654
Uživatelský avatar
jjjlll
 
Příspěvky: 38
Registrován: 06 dub 2009 12:35
Bydliště: Nerátky

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod oltcit v 15 led 2010 22:54

Tož nevim,pri pouziti NQ02-2009 aj TA2009.02 na inkriminovanom mieste(do H. Vestonic) mi to hlasi len odbocit "dolava" a je uplne jedno,ci pouzijem Voviho zapis,alebo nie :? Potom som spravil iny testik ;) znovu som zadal Voviho zapis do sys.txt,navolil malicku trasu na SK s jednym problemovym miestom ,menil rozne mapy(Xahax,TA,CEDA a NQ 2009Q2 a vysledok? Jediny NQ dokazal spravne hlasit a zvolit trasu a znovu Voviho zapis sa neprejavil nijako.Budem to testovat dlhsie,lebo ta uprava by mohla pomoct v komplikovanych situaciach,len ich treba najst a potestovat.
PS Vovi nemohol by si sem dat svoj Sys.txt(resp. do vlakna o sys.txt)? urcite sa tam najdu zaujimave veci :lol: ;)
Aktualne Zenfone 2,Z3580,4GB RAM,64GB ROM,iGO Nextgen+ Pongo skin
rezerva Wayteq X980BT+ TMC RTA3000 by NaviGear(hacked),PRIMO_9.6.13.405512,skin Dimka174.a. Tomsoft
Nostalgia
Loox720,GNS5843TMC,CF4GB-iGO 8.3.4.117940,GJ6.14b3.p_DA
Uživatelský avatar
oltcit
 
Příspěvky: 339
Registrován: 23 pro 2008 09:34
Bydliště: United Kingdom

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod jjjlll v 16 led 2010 13:04

U mne se to chová takto.
Inkriminovaná křižovatka u Dolních Dunajovic. Mapa CzechRepTA_2009.09_091026
Obrázek
ALCATEL OT908 (320x240), Android 2.3.4, PRIMO 9.6.7.235654
Uživatelský avatar
jjjlll
 
Příspěvky: 38
Registrován: 06 dub 2009 12:35
Bydliště: Nerátky

Re: Zkušenosti z cestování s iGO8

Příspěvekod tomasii v 03 črc 2010 09:45

Portugalsko

V červnu jsme si s Hankou a přáteli zaletěli na 14 dní do Lisabonu a na Madeiru. Nebudu popisovat ani esprit Lisabonu, ani přírodu Madeiry, to jsou známé věci, které ale stejně překvapí. Vzhledem k zaměření našeho fóra se ale věnuji dopravě.

V Lisabonu jsme byli jen 3 dny a tak jsme se pohybovali MHD, takže jsme nenarazili na žádné dopravní problémy. Jen jsem musel ocenit schopnosti řidičů v centru ve vedlejších uzoulinkých strmých uličkách. Zato na Madeiře jsme si užili - jezdili jsme půjčeným Renaultem Megane. Madeiru, a zejména hlavní město Funchal, bych vřele doporučil pro autoškolu.

Asi každý ví, že se v Portugalsku (a tedy i na Madeiře) jezdí vpravo. Pro mě naštěstí. Ve starších částech měst často narazíš i na obousměrné ulice, kterými s obtížemi projede auto. V Lisabonu jimi jezdí občas i jednovozová tramvaj s kladkou obdobná tramvaji, která jezdila v 50. letech třeba v Praze.
Na Madeiře jsou některé ulice pro změnu tak úzké, že jimi stěží projede jedno auto a přitom jsou tak strmé, že to jednička sotva utáhne. Naštěstí jsme v těch nejhorších protijedoucí auto nepotkali (platí, že když se auta potkají, tak couvá ten, co jede do kopce, ale když je na každé straně tak čtvrt metru, po stranách stružky a u skoro každého domu vstupní schod, tak nevím …). Nejspíš bych couvat odmítl. V těch chvílích jsem proklínal Mio s mapou Portugal_2009.Q4 NAVTEQ [100427].fbl, protože Mio téměř plně předpokládalo, že jednosměrky ve Funchalu neexistují a tak nás do nich do protisměru hnalo hlava nehlava. Ono jich tam skutečně zas tak moc není, ale jako spojnice mezi hlavními ulicemi jsou. No a když jsme do té jednosměrky v protisměru nejeli, tak nás Mio za trest nasměrovalo do některé z co nejužších vedlejších ulic.
Samostatnou kapitolou je parkování, zejména ve Funchalu. Obecně asi platí, že se smí parkovat všude, nejlépe v nepřehledné zatáčce, tam, kde se dá obousměrná ulice zúžit tak, že se překážka musí z části objet po chodníku (tak jezdí i autobusy), hned ve výjezdu z křižovatky, atd. Prostě nejlépe tam, kde by to náš řidič neočekával.

Z praktické zkušenosti jsem dospěl k závěru, že Madeiřani jezdí rychle a dobře, defenzivně a že jsou poměrně ohleduplní. Prostě očekávají, že druhá strana může zareagovat jakkoliv. Píši poměrně ohleduplní, protože třeba odbočování doprava z vnitřního kruhu na kruháči je běžné, když to ale riskneš a pokračuješ ve vnějším kruhu dál, tak většinou ve vnitřním kruhu počkají a teprve pak to střihnou doprava. Kromě hlavních ulic většinou není vyznačená přednost (kdysi asi bylo napsané STOP na silnici, to ale nejspíš v minulém století, takže není vidět), s určitostí ale platí, že širší ulice má přednost. Taky se smí až na výjimky předjíždět v tunelech, kterých je na Madeiře požehnaně (kolem 600). Skoro bych si dovolil tvrdit, že je jich na počet obyvatel, nebo kilometrů silnic nejspíš nejvíc na světě. Jsou krátké kolem sta metrů až dosahující několika kilometrů, jsou po rovině, do kopce i s kopce, jednosměrné i obousměrné a ty nejstarší i úzké, málo, nebo vůbec neosvětlené, v některých je rozbitá vozovka, popř. i silně prší. Prostě adrenalin. Při použití navigace je ještě fajn, že v delším tunelu pochopitelně nenaviguje, ale většinou se šipka pohybuje, nicméně odbočky v tunelu se lehce minou. Naštěstí jich ale nebylo moc. Horší je to, že si na Madeiře libují v umístění odboček a kruháčů hned za výjezd z tunelu, nebo mezi dva tunely, které jsou od sebe vzdálené třeba jen 50 metrů. Pak se odbočka poměrně lehko mine, protože poslední hláška bývá „ztráta signálu gps“. Ono to ani jinak nejde, protože je Madeira malá (asi 22x57km), ale dost hornatá. Nejvyšší bod je vysoký přes 1800m. No a když od moře do výšky přes 1600m jedeš po silnici dlouhé necelých 17km, tak je to i pro to auto záhul. A pokud se ještě ve volbě silnice Mio rozhodne vynechat novou silnici a volí starou, sice trošku kratší, ale širokou ani ne 2 metry, kde se stoprocentně potkáte s nějakým náklaďákem, tak by ho v tu chvíli člověk nejraději z auta vyhodil (jak jsem psal, couvá, kdo jede nahoru, a doplňuji: nebo není náklaďák!). Přitom nepomůže volba „jednoduchá“, „rychlá“, ani „ekonomická“, Mio prostě tvrdohlavě používá svoji volbu „silnice stará“. V té chvíli jsem přemýšlel, kdy se ve volbách objeví i šířka silnice, popř. její stoupání (že by pro TIR?).
1.jpg
2.JPG

Automapa ve Funchalu dost zklamala, totéž v místech Madeiry, kde už jsou nové rychlostní silnice, kdy nás směrovala buď do starých úzkých, nebo již zavřených. Tam jsem to ale chápal. Rovněž na názvy ulic si nehrají, většinou jsou v mapě pojmenované jen oblasti (něco jako v Praze třeba Vinohrady, nebo v Brně Pisárky), takže se konkrétní ulice, nebo místo prakticky nedá najít. Mimochodem: obdobně jsou zašifrované místní i regionální autobusy – ve Funchalu funguje 5 společností (zelená, červená, žlutá, modrá a černá) a mají jedno společné číslování linek (a samozřejmě stejně zbarvené autobusy na žluto). Pro jistotu některé linky nejsou uvedené v žádném z pěti seznamů, které lze samozřejmě pořídit na pěti různých místech podle zvolené společnosti. Takže potřebnou linku 111 jsem vůbec nenašel. Myslím, že je to bez znalosti portugalštiny prakticky neřešitelný problém.

Zato se mi ale nadmíru osvědčila OZI mapa, ve které bylo snad všechno, včetně levád, hlavních hotelů, lanovek, muzeí, zahrad, označení významných míst, atd. a tak se podle ní dalo dohledat to, co v automapě nebylo. Rovněž si bez ní cílený pohyb po městě (kromě jeho vlastního středu) neumím moc představit.
Závěr: navštivte Madeiru a ověřte si své řidičské umění použitím NAVTEQ mapy Portugalska ve Funchalu. Jste-li milovníci adrenalinu, tak si užijete. Jezděte ale podle pokynů Mia a vynechejte snad jen ty příkazy jízdy do protisměru v jednosměrkách.

Tak tolik k pobavení.

PS.: na Madeiře nejel internet, resp. bylo k dispozici "Business center" s jedním počítačem Compaq v ceně €6/30minut. Nevím proč, ale nepoužil jsem ho.
C.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Tomáš


Obrázek
Uživatelský avatar Moderátor
tomasii
Moderátor
 
Příspěvky: 3508
Registrován: 16 čer 2008 18:47
Bydliště: Praha 4

PředchozíDalší

Zpět na OFF TOPIC

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků