já nevím, jestli to nebude úplně OT, ale mě se nejvíc osvědčilo si v Google Earth vytvořit jednotlivé průjezdní body, ty pak uložit jako KML soubor a v iGO pak sestavit trasu z těchto POI. Igo má naštěstí možnost nechat vypočítat nejkratší trasu, která povede přes všechny tyto body, což je good. V podstatě delší a složitější trasy jinak než v Google Earth nedělám. Je to pohodlné.
Jako doplněk dělám na zkoušku
trasu v Google maps,
kde již vypočítanou
trasu můžu nááádherně měnit jen přetáhnutím jakékoliv části zvýrazněné trasy. Prostě chytnu zvýrazněnou linku trasy třeba v Berouně a přetáhnu ji třeba do Paříže
-
a ona se krásně v reálném čase přepočítává a vidím i údaje o vzdálenosti, opět "on-line". Tahám tak dlouho (a "libovolněkrát", korekce tahem je možná na libovolném počtu míst), až se mi můj výtvor líbí. Potom si trasu prohlédnu a v Google Earth napíchám potřebný počet bodů, které (jak jsem již psal) převedu do KML do iGO a tam je zadám do trasy A-B jako průjezdní body.
Zní to složitě (a do jisté míry to i složité je), ale je to nejlepší způsob, jak si udělat trasu přesně podle svého, s pomocí výpočtu Google.
1)Prvotní výpočet trasy podle algoritmu Google maps (plus možnost "tahání trasou")
2) úprava trasy dle svého v Google Earth napícháním vhodného počtu "kolíků"
3) uložení KML do iGO
4) Zadání startu a cíle a zadání všech v Google napíchaných průjezdních bodů z vloženého KML. Nevím, jak říkám, zní to strašidelně, ale už bych jinak neplánoval složitější cestu. Ono totiž ne vždy je potřeba píchat těch bodů moc...
P.S. V tomto je zase trochu lepší práce s Tomtomem, protože v programu TYRE (super soft) si uložím libovolný KML soubor do formátu Tomtomu .itn a ten pak Tomtom vidí jako hotový itinerář... Takže potom to vypadá Google maps -Google Earth - KML - ITN - Tomtom a jedu.... Ale, radši to budu zadávat do iGO, jak jinak ne, chlapi?