mikels píše: To, že Navon má aktuálnější mapy budiž.... Ale myslím si, že každý zná sstopařův web....Další věc.... stejně pokud by jsi chtěl aktualizovat mapy naviextras tak stejně za to zaplatíš stejně tak jako u Evolve.
Tohle je právě ten problém v uvažování - my (tady na fóru) jsme lidé "počítačově zdatní", pohybujeme se po internetu, víme kde se dá co stáhnout, kam se má co nainstalovat, jak se má co upravit, atd. atd. atd. Ale uvědom si, že takových lidí je pouze cca 10 - 20%.
Ostatní lidé jsou běžní uživatelé, kteří často o navigacích nic nevědí, nemají čas někde pročítat diskuze, shánět kradený software a mapy, zjišťovat proč tahle verze map nefunguje s touhle verzí programu, v čem se liší tento doplněk od jiného, atd. atd. atd. Jedná se o lidi, kteří si prostě koupí navigaci, protože se chtějí navigovat v autě a nechtějí řešit technické, softwarové, licenční a další problémy. A pak je taky poměrně velká skupina lidí, kteří by to sice možná zvládli, ale z principu prostě NECHTĚJÍ krást
A takových lidí je víc než by sis myslel.
Věř mi že vím o čem mluvím - denně mám teď v průměru cca 50 - 80 příchozích telefonických hovorů a cca 60 - 100 emailů od zákazníků. Častokrát naprosto "teču" z toho co s nimi musím řešit, jaké dotazy musím zodpovídat a jaké postupy a principy vysvětlovat. Ale vždycky musím myslet na to, že každý člověk rozumí něčemu jinému a představím si že ten člověk kterému třeba již po osmé zodpovídám stejnou "stupidní" otázku, je třeba špičkový chirurg a to co mně připadá jako absolutně jednoduché, je pro něj nepřekonatelný problém. Jemu zase připadá primitivní třeba operace slepého střeva, ale kdyby mi to měl on vysvětlovat tak já bych to zcela jistě nepochopil.
Ano - můžeš namítnout že všude na internetu jsou detailně popsány různé návody a postupy jak třeba ve staré navigaci zprovoznit nelegálně nejnovější navigační software a mapy. Ano - každý člověk si tyto návody může přečíst a podle nich si navigaci upravit. Ale když pominu že je to NELEGÁLNÍ, tak spousta lidí si takový návod přečte třeba 100x a stejně to nezvládne. Zkus si přečíst v lékařských učebnicích "návod" na operaci slepého střeva a uvidíš jestli to zvládneš
Já přece NEMŮŽU říkat: "Pane zákazníku, to vůbec nevadí že Vám prodávám novou navigaci se starým programem a se starými mapami. Když budete chtít, tak si na internetu nastudujete postupy jak se dají ukrást nové mapy a všechno bude v pohodě." Aktuálnost map je z mého hlediska zásadní věc. Kupovat si novou GPS navigaci se starými mapami je stejné, jako kdybych si kupoval plazmovou televizi která je černobílá
Já jsem prodejce, takže mým úkolem je, vysvětlit zákazníkovi co je, a co není důležité při výběru navigace, uvést na pravou míru mýty které se šíří mezi lidmi, následně z něj vytahat pomocí cílených otázek jeho konkrétní požadavky na navigaci (které má každý jiné) .... a teprve poté jsem schopen říci jaké navigace (značky a modely) by jeho požadavky splňovaly. Průměrná předprodejní konzultace se zákazníkem se u mě pohybuje mezi 20 až 50 minutami. Rekord s jedním zákazníkem mám 6,5 hodiny - to už jsem byl opravdu u konce s dechem a 2x jsem si odskočil do své kanceláře na panáka.
Běžné je také to, že si zákazník přeje vidět a porovnat různé navigace v reálném provozu - takže ho naložím do auta, na sklo připevním třeba 5 různých navigací a já řídím a zákazník sleduje jak která navigace zobrazuje, přepočítává, reaguje, atd. Před pár dny jsem takhle s jedním zákazníkem jezdil v autě asi hodinu a on měl v ruce stopky měřil reakce jednotlivých navigací a dával mi instrukce typu: "teď prudce zrychlete", "teď nečekaně odbočte do tamté ulice", "teď prudce brzděte", atd.
Ale to je moje práce a kdybych to dělat nechtěl, tak to nedělám. Kdybych se lépe učil, tak jsem mohl být třeba popelářem.
Jednou napíšu knihu svých zážitků se zákazníky. Jsem si jistý že to bude bestseller