amatér píše:...
- Data pro inteligentní trasu (v originále Smart Route Data), soubory *.hsp
- Profily inteligentních tras (v originále Smart Route Profiles), soubory *.fsp
...
Co přesně znamená zkratka FSP, nevím (tipuji Fixed Speed Profile - něco jako trvalý rychlostní profil). Kdysi, když se začínaly objevovat HSP soubory, jsem někde vyčetl, že to znamená něco jako Historical Speed Profile ... čili to chápu tak, že HSP soubory se používají pro zohlednění denní doby a "průjezdnosti" úseků v závislosti na čase. Téhle teorii nahrává i to, že současně s prvními soubory HSP se v SYS.TXT (či SYSTEM.INI) objevila sekce s nastavením pro zobrazování průjezdnosti tras a časových intervalů, pro které se to mělo znázorňovat.
FSP chápu spíš tak (a Mirkova tvrzení o barvách ve stoupání a na dlažbě to potvrzují), že znázorňuje skutečný rychlostní profil dané silnice nezávisle na čase. Význam to má pro upřesnění odhadované doby jízdy; bez FSP podle mého Primo počítá dobu jízdy jen z rychlostních omezení pro danou třídu silnice, s FSP by to mělo zohledňovat i ta stoupání, kvalitu povrchu a další okamžitou rychlost ovlivňující faktory, které z pouhé mapy nevyčtete.
Takže u toho "FSP obrázku" by se to dalo chápat třeba tak, že na silnici mimo obec (a bez dalších omezení) se počítá se skutečnou rychlostí 90, je-li barva zelená. Je-li žlutá, pak třeba (teď hádám) s 80% dovolené max. rychlosti. A další barvy budou znázorňovat obtížněji průjezdné úseky a příslušné procento dále klesne.
Pokud je tahle teorie pravdivá, pak by neměl být problém používat oba typy souborů současně.
A BTW: Míro, kde jsi vzal ten český HSP? Najdu ho tam, kde si myslím?