Stránka 4 z 6

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 03 říj 2011 22:23
od amatér
Jen pro upřesnění ten první obrázek je z módu os. vozidlo, takže s .ftr to asi moc společného mít nebude. V každém případě jsem je odstranil a uvidím zítra.

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 04 říj 2011 05:52
od SvoDa
jeli to v módu osobní vozidlo, pak už nemusí být ikona škrtlého nákladáku v kombinaci s textem "legal" tak zavádějící - náklaďáci tam mají nějaké omezení, ale jelikož mám režim osobní auto, jsem "legal", čili něco jako "týká se to náklaďáků a ne mého aktuálního typ vozidla"

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 04 říj 2011 05:56
od vovi
No to určitě není zrovna takhle - to LEGAL je součástí sekce RESTRICTION, tudíž to dává zprávu o tom, že zákon porušuješ (stejně jako to upozorňuje, že máš vysoký nebo těžký kamion). A pokud si myslíš, že je pravda na tvojí straně, tak mi vysvětli, proč v tý hlášce píšou, abys opustil oblast ;)

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 04 říj 2011 06:10
od SvoDa
vycházím z toho, že 1. screen byl v režimu os.auto a ukazoval "obecné" omezení pro TIR (piktogram škrtlého nákladního auta), přičemž na cestě zpět, ovšem již v režimu TIR se již nezobrazila tato obecná informace, ale konkrétní omezení viz. zbylé screenech (max. šířka, výška, tonáž,...).

Proto, jak už jsem psal, by 1.screen mohlo být obecné upozornění na "nějaká" omezení, ale netýkající se zrovna mého vozidla, kde v rámci této informace jsem "legal" (povolen). Mě-li bych ovšem režim TIR, pak by byly info o omezeních zcela konkrétní a legal by se mi tam objevilo jen když by se to netýkalo mého profilu TIR (třeba nevezu nebezp.náklad, a nějaké omezení týká právě nezp. nákladu, proto tam pro mne bude zase nějaká obecná ikonka nějakého omezení, ale pro mne s textem legal). Jinak si to vysvětlit (zatím) neumím.

Stejně tak si neumím vysvětlit, když se mne omezení netýkají, proč mám zvážit opuštění oblasti. Tento text tam asi bude stále, už jen proto, že to patří do restrikcí a měl bych se tudíž asi spíše řídit aktuálním piktogramem s doprovodným textem a ne upozorněním patřící obecně k celé obrazovce restrikcí, abych zvážil objetí).

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 04 říj 2011 07:02
od amatér
Zkusme to jinak, když se to zobrazí mně, musí se hláška Legal zobrazit i Vám, zaznamenali jste ji, v módo os. vozidlo, bez navigování?

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 04 říj 2011 07:16
od SvoDa
ne, ale to může být tím, že většinou jezdím s naplánovanou trasou.
Párkrát se mi ale zobrazil (předchozí mapy NQ) pictogram, myslím že značky stop s textem "No cars allowed", myslím, že tento screen jsi sem kdysi dával ty, což jsem si nakonec přeložil jako "Zákaz vjezdu všech vozidel"

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 04 říj 2011 07:18
od vovi
Mě se ten "LEGAL" konkrétně ještě neobjevil nikdy. Ale běžně (v režimu os. auta) se setkávám s tou hláškou "No Cars Allowed", když přijedu na chatu do osady, kde žádný zákaz není, jen omezená rychlost (20), nezpevněná silnice a cedule (nikoliv značka) s textem, žádajícím o rozumnou jízdu. A ta hláška vyskočí bez ohledu na to, zda jedu s naplánovanou trasou, nebo bez ní.
Je to tady: 49°56'8.500"N, 14°19'37.454"E, mapy NQ 2011_Q2 (u map o rok starších si nevzpomínám, že bych něco podobného viděl); FTR i FDA mám.

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 13 říj 2011 11:03
od amatér
Dnešním dne jsem ukončil testování map TT (TA). Nechci sebe, ani své okolí vystavovat stresovým situacím.
K věci, mapy TT umí:
- zobrazovat rychlostní limity skoro všude
- zobrazovat info tabule na křižovatkách
- zobrazovat JV skoro všude
- neobsahují nedostavěné úseky silnic

Co na tom, když neumí naplánovat trasu. Všiml jsem si toho už dříve, že navigace nelogicky naplánuje trasu, kudy bych nikdy nejel, ale dnes to dostalo korunu. Chtěl jsem si něco odzkoušet po cestě Ml. Boleslav - Liberec, zadal jsem tedy cíl Liberec. Navigace mě navigovala správně na R10, ale na exitu 67 si usmyslela, že nejlepší cesta k cíli je přes Svijanský Újezd a hnala mě při volbě Rychlá z R10 na okresní silnice.
obr_40.jpg

Pro srovnání stejná trasa, stejná volba parametrů plánování trasy s mapou NQ 2011.Q2
obr_41.jpg


Nechci rozpoutávat vášnivou diskusi, neboť je to můj subjektivní, tedy nikoli objektivní názor. Ale, přeci jen, než si nechat plánovat trasu po silnici, kterou naposledy použil Ferdinand Porsche, když přes Prahu opouštěl Liberec cestou do Vídně, raději oželím rychlostní limity, infotabule a JV, pokud zjistím, že mě navigace naviguje na nedostavěný úsek dálnice, budu se řídit dopravním značením, ale po okreskách za normálního stavu jezdit odmítám.

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 13 říj 2011 11:32
od vovi
Nechci se TT (TA) zastávat, ale ona někdy stačí jedna malá chybka a je to...

Mě se něco podobného dělo s NQ (tuším 2010 Q4?) - z Prahy po Strakonické do Všenor mě to honilo přes Řitku, což je podobně jako v předešlém případě proti veškeré logice jakékoliv zadané trasy - je to delší, pomalejší, méně úsporné a složitější (snad jen vyhlídka na Helenku Vondráčkovou :? by částečně mohla být tím důvodem, jenže vyhlídkovou trasu Primo neumí). Zpáteční cesta přitom byla OK - přes Jíloviště, což je trasa jednoduchá, rychlá, krátká i úsporná. A když jsem pátral po příčinách, zjistil jsem, že jim podařil kraťoučký úsek hlavní silnice v Jílovišti označit jako jednosměrný. To sice nebyla pravda, ale nejkratší objezd byl přes tu Řitku.

Re: MAPY TELEATLAS 2011/Q2 (2011.06)

PříspěvekNapsal: 13 říj 2011 11:35
od amatér
Jednosměrná čtyřproudovka :D O důvod víc k návratu k NQ. Už vím proč tam ten šílený Švýcar jel na Prahu v protisměru.