Stránka 2 z 5

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 27 bře 2012 15:26
od SvoDa
jj, ale taky je rozdíl v době přepočítávání na dlouhých úsecích bez manévrů, na dálnicích, kde např. hrají roli i .hnr soubory atp. nebo u kličkované v husté zástavbě s mnoha manévry blízko za sebou, nebo se systémem jednosměrek, atd. Tam to může přepočítávat dlouho a než to přepočítá, mineš příští manévr, takže to zas přepočítává atd.

Co se týče rychlosti navigování, což nesouvisí s dobou přepočtu pak ani bez3D budov a terénu nemusí být s ohledem na četnost manévrů "dostatečně" rychlá.

Mám ale vyzkoušené, že má poměrně velký vliv na navigování (reakční dobu) u Primo2 počet viditelných ikon POI na mapě.
Nejinak tomu bylo i v předešlých verzích a koneckonců i v iGO8, ale nemyslím, že to mělo tak velký význam jako u Primo2 a kdoví jestli to není tím, že v samotných souborech .poi jsou nyní integrovány loga skupin POI.

@vuvu & tomasii: Zkuste povypínat všechna POI, jestli zjistíte rozdíl.
Pokud to bude lepší, zapněte si ty, co chcete vidět, ale přidej do sys.txt
Kód: Vybrat vše
[3d]
max_pois_on_horizont=5
kdy číslovka značí počet POI ikon viditelných na mapě, ať jsou jakékoliv zapnuté kategorie

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 27 bře 2012 18:09
od vuvu
Mám nastaveno poze 5 Poi. Více nechci Primo degradovat. Ale 100% platí Dane to Tvé ...... kličkované v husté zástavbě s mnoha manévry blízko za sebou, nebo se systémem jednosměrek, atd. Tam to může přepočítávat dlouho a než to přepočítá, mineš příští manévr, takže to zas přepočítává atd.....Proto jsem psal pro ty co jim C520 všechno stíhá, ať si přijedou zakličkovat do Prahy po Malé Straně nebo třeba do Belgie do starého Bruselu.
Pak mohou psát story o stíhání.

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 27 bře 2012 18:39
od tomasii
V sys.txt mám také zápis
Kód: Vybrat vše
[3d]
max_pois_on_horizont=5
a mám minimalizovaný počet aktivovaných poi. Rovněž i ostatní nastavení je "standardní".
C520 stíhá a dá se dobře použít v "normálním" terénu, nebo při "přiměřené" rychlosti. Musím s vuvu souhlasit, mám podobné zkušenosti (a to nejsem bývalý závodník). Nevím, jaký konkrétní HW by pro Primo vyhovoval, aby bylo tak živé, jako starý Miomap 3.3 na C520. :idea:

PS.: a to nemluvím o občasných nejasných restartech po probuzení, které jsem na předchozích sw neregistroval.

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 16 dub 2012 12:23
od DCSpeedy
Mno pánové polovina z vás tu řeší něco jiného, než jsem myslel. O době výpočtu trasy sem diskutovat nechtěl. Ta závisí na délce trasy a pomalé to je, ale nic hrozného. To mi neavdí, protože když to plánuju, tak většinou stojim a je času dost. Co mi ale opravdu vadí je, když mam nějakou dlouhou trasu protínající velké město npř. Prágl a minete odbočku, nebo se něco přestavuje, nebo i iGO udělá chybu např. se mě někdy pokusí nacpat do jednosměrky v protisměru a já jedu jinudy, tak začne přepočet trasy trvající klidně i minutu a protože si někdy nemůžete dovolit ten luxus zastavit a pozice přepočtu se stále mění, tak se z toho stane opravdu nepříjemná situace a přepočítává to pořád dokola. Vše jsem zkusil povypínat. 3D budovy, POI, zelenou trasu. Nic z toho na to nemělo vůbec vliv. S tim, nebo bez se to chová stejně. Jediné, co na to má vliv je délka trasy. Pokud si naplánuju něco krátkého, tak to má přepočítané během chvilky. Doma mam ještě 7 let staré Mio s origo SW a nikdy se mi nestalo, aby to přepočítávalo trasu déle než 3sec nehledě na délce trasy. Jediné co mě napadá, že je rozdíl ve výpočtu... Že třeba Mio vypočítalo změnu jen v malém okolí, kdežto na tom iGO je vidět, že to přepočítává komplet. Dlouhá trasa -> dlouhej přepočet. Nikde sem ale neviděl žádnou možnost nastavení, aby se pokusil najít nějakou alternativu v okolí 1km, než to přepočítá komplet :?

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 16 dub 2012 12:36
od vovi
A jakou verzi iGO máš? Pokud je to něco, co už umí používat HNR, pak by při jejich využití mohly být ty přepočty dlouhých tras rychlejší. Pro jistotu: HNR jsou "předžvýkané" trasy pro dlouhé cesty, při jejich využití se iGO snaží dostat co nejdřív na takovouhle "hotovou" trasu a pak z ní zase sjede blízko cíle. Já to v Primo mám a i při cestě do Chorvatska, když chytnu třeba v Maďarsku objížďku a do cíle chybí řádově 800 km, tak ty přepočty nejsou sice bleskové, ale netrvá to obvykle déle, než nějakých 5 vteřin.
Další věc, která by měla pomoci, jsou průjezdní body. Pokud si je nasadíš co nejblíž za "obtížná" místa (třeba na nějakou výpadovku směrem z Prahy při popsaných problémech s průjezdem), pak se ta alternativa bude počítat jen do toho příštího bodu a už ne za ním.

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 16 dub 2012 12:48
od DCSpeedy
Verzi z hlavy nevim, pak se mrknu. To je dobrej nápad, ty prujezdní body by mohly pomoct. Mno ale řešení to elegantní taky neni, pač si s tim člověk musí dát práci a nacpat je tam. Taky se mi hodně často stane, že např. pokud tu navigaci on/off tlačítkem na těle uspim, tak když jí zapnu, tak tu trasu komplet zapomene (né vždy). Už se mi stalo, že to udělala i za jízdy. Z ničeho nic ta trasa prostě zmizí, tak dám opět vyhledat bod a je tam jako poslední použitej - tim ale ztratim prujezdní body. Nechci iGO Primo jen pomlouvat. Hromada věcí se mi na tom opravdu líbí, ale ještě by to chtělo hodně poladit.

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 16 dub 2012 12:59
od vovi
To zapomínání trasy by mohly pořešit zápisy v SYS.TXT:
Kód: Vybrat vše
[power]
skip_resume_process=1
skip_suspend_process=1
skip_suspend_process_all=1

A pokud to dělá i za jízdy, tak by mohl být problém třeba i v krátkodobém výpadku napájení - nemáš třeba vaklavej konektor od nabíječky?

A ještě jeden tip na zkrácení doby přepočtu/výpočtu. Poladit si v SYS.TXT nastavení hodnoty:
Kód: Vybrat vše
[route]
correctness=90

Hodnota může být v rozmezí 0 až 100; jde o nastavení optimalizačního algoritmu: 0...bleskový, ale nepřesný výpočet, 100...precizní, ale dlouhý výpočet. Default nastavení je těch 90.

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 16 dub 2012 13:12
od DCSpeedy
Mno pač ta moje úžasná čína má konektory v levo a moje chrochtávka má zástrčkou pod loketkou, tak sem nabíječku hodil do skřně a musel si koupit redukci na USB a 2,5m USB kabel. Neni to nic elegantního, ale řek bych, že tam ta redukce s kabelem drží docela dobře. Ale možný je všechno...

Za ty tipy děkuju, zkusim to tam zapsat a pak otestovat...

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 17 dub 2012 12:24
od Julinaa
vovi píše:A ještě jeden tip na zkrácení doby přepočtu/výpočtu. Poladit si v SYS.TXT nastavení hodnoty:
Kód: Vybrat vše
[route]
correctness=90

Hodnota může být v rozmezí 0 až 100; jde o nastavení optimalizačního algoritmu: 0...bleskový, ale nepřesný výpočet, 100...precizní, ale dlouhý výpočet. Default nastavení je těch 90.


jak tahle funkce vůbec funguje? Když jako nastavím nišší algoritmus,tak to narychlo vypočítá trasu a ta tak to zůstane,nebo to při navigování dopočítává přesnější
trasu?

Re: Doba přepočtu trasy

PříspěvekNapsal: 17 dub 2012 12:48
od vovi
Jde o ten celý výpočet i o případné opravy za jízdy (pokud se držíš původně vypočtené trasy, pak se nepřepočítává za jízdy nic).
V podstatě jde o to, jak moc variant má iGo při optimalizaci přezkoumat. Čím vyšší číslo zadáš, tím víc se v tom rýpá. Pokud zadáš 100, tak tě mnohdy povodí zcela absurdními cestičkami, pokud mu vyjde výsledná trasa třeba o 5 metrů nebo pár sekund výhodnější...