Tak jsem to testoval (teda na gauči - bez ověření v reálu
) a došel jsem k tomu, že Navteq má zřejmě zadanou výraznou preferenci pro silnice vyšších tříd (u rychlé a zelené trasy).
Je to případ té cesty Olomouc - Brno (až do Vyškova je to silnice III. třídy zatímco ta delší trasa vybraná Primem je celá po silnici II. třídy).
Totéž ta moje cesta Rudná - Kaznějov. Primo se znaží co nejvíc využít silnici 1. třídy a kvůli tomu si zajede.
Ta cesta z Modřan je tímto ale nevysvětlitelná - počítá to tak dosud (Navteq 2012.3Q)
.
Naopak u krátké trasy Navteq vede i přes lesní asfaltky často se zákazem vjezdu takže opačný extrém.
U ostatních mapových podkladů v Primu jsem takou extrémní preferenci nezaznamenal, snaží se najít nejrychlejší trasu, a jim jedno kudy. Naopak krátkou trasu počítají celkem rozumně, aby tam šlo projet.
Naopak mapy.cz jsou přinejmenším v případě rychlé trasy ještě extrémnější než Navteq
.
Škoda, že není možnost ovlivnit preferování silnic určité třídy - některé navigace to mají ...