Toto diskuzní fórum je „odborně – technické“ a je zaměřeno k diskuzi o navigačních programech IGO. V tomto diskuzním fóru nenajdete nelegální software či mapy, ani odkazy které by k nim směřovaly.

www.navon.cz - Vše o navigacích NavON

 
Pokud nenajdete odpověď na fóru ani ZDE, položte nejdřív dotaz v příslušném vlákně a neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním. Vkládejte dotazy jen jedenkrát. Duplicitní příspěvky budou smazány.

Doba přepočtu trasy

Zde řešíme problematiku pouze programu iGO PRIMO - skiny, konfigurační soubory, schemata...
Pravidla fóra
1. Nikdy nepoužívejte citaci pro předchozí příspěvek.
2. Než položíte otázku, tak se podívejte zda již nebyla v minulosti zodpovězena (používejte funkci HLEDAT).
3. Odkazy směřující mimo toto fórum, vkládejte do "CODE"
4. Nezveřejňujte zde odkazy na nelegální software a mapy.

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod SvoDa v 26 úno 2013 10:00

Já dálniční známku mám, jen jsem plánování trasy mimo dálnici zkoušel z plezíru.
V zahraničí, kde bych chtěl případně jet mimo placené úseky a kde to neznám, bych se ale asi spoléhal na navigaci, bez ohledu na vydavatele map, popř. si před cestou, jak navrhuješ prokblikl mapchangerem pro srovnání i mapy TT.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod zavosh v 26 úno 2013 13:24

Čau, také jsem si před časem všimnul, že trasu OL-BRNO mimo placené silnice mi Primo spočítá zvláštně a opravdu se Vyškovu vyhýbá jak čert kříži. Tak to dělá ale jen s mapama NQ. Po přepnutí na mapy TT je to OK.
Mio V505TV, unlock D3ffect, Primo 2, Decent skin
HTC Desire X (android 4.0.4), Primo 2
zavosh
 
Příspěvky: 13
Registrován: 03 led 2011 16:04

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod Tule v 26 úno 2013 16:39

Že záleží na mapách a že nejsou přesné, to je jasné. TomTom mapy jsou v tomhle možná o trochu lepší, jeden čas jsem podle nich jezdil, ale příliš často tam byly úplné blbosti (jako třeba uzel na trase), tak dávám přednost NT nebo Cedě, tam se mi to nestává. Ale štve mě, že výpočetní algoritmus nedokáže najít to nejlepší řešení v rámci daných map. To není podle mě chyba map, ale chyba Prima (Correctness by mělo teoreticky pomoci, ale nefunguje mi to).

Nebo že by v mapách bylo zadání "vyhýbej se Vyškovu jak to jenom jde"? Kdo ví :D .
Mio C710, iGO Primo 2.4, DimkaWA P171
POI: čerpací stanice ethanol E85
Tule
 
Příspěvky: 12
Registrován: 02 kvě 2012 18:17

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod SvoDa v 26 úno 2013 16:48

Možná to bude tím, že průjezd Vyškovem je celkem dlouhý a se semafory, proto to tahá přes více okolních vesnic s kratšími průjezdy a bez semaforů.

Průjezd Vyškovem je ovšem plynulý, jelikož tam na semaforech kupodivu funguje zelená vlna.

Primo (NQ mapy) to ovšem ví, jelikož s průjbodem ve Vyškově je trasa nejen kratší, ale i rychlejší a je opravdu divné, že tuto nekratší a závoveň nejrychlejší trasu z Olomouce do Brna přes Vyškov Primo s NQ mapami v žádné alternativě rychlých, snadných, zelených ani krátkých tras nenabídne.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod Luke v 26 úno 2013 19:04

Mně se stávalo, že z Modřan mě mapy NQ tvrdošíjně - ale to byly mapy někdy z roku 2009-2010 - vedly přes Lhotku, Krč a pak teprve na Jižní spojku, prostě přes x semaforů a ještě de facto stále v obci, kde jsem musel jet jen 50-kou, ale mapy od TeleAtlasu mě navedly směrem k Barrandovskému mostu a pak hurá po Jižní spojce, což bylo o dost rychlejší a také úspornější, nebot jsem nemusel trčet na každém semaforu.
O zpáteční cestě ani nemluvě, to bylo to samé.
Luke
 
Příspěvky: 237
Registrován: 04 říj 2011 07:56
Bydliště: Trutnov

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod Tule v 27 úno 2013 05:51

Chtělo by to zkrátka důkladný test :?
Mio C710, iGO Primo 2.4, DimkaWA P171
POI: čerpací stanice ethanol E85
Tule
 
Příspěvky: 12
Registrován: 02 kvě 2012 18:17

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod Bruca66 v 04 bře 2013 14:47

Taky by bylo zahodno .. jaky profil jsi v te dobe pouzival .. kratky, rychly, kochacku atd..
Bruca66
 
Příspěvky: 339
Registrován: 16 říj 2009 18:27

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod SvoDa v 04 bře 2013 14:57

Kochačka, pokud tím myslíš "vyhlídková trasa", tak ta v Primu není (byla v iGO8).
V Primo je však i v defaultu možnost zobrazit si alternativní trasy - rychlá, snadná, krátká a ekonomická (zelená) a ještě navíc ti to pro tvůj aktuální mód (např. rychlá) spočítá a když chceš i zobrazí, 4 varianty té tvé rychlé trasy.
Co víc na tom chcete důkladně testovat ?
Nesrovnalosti nebo nelogičnosti odhalíš stejně jen tehdy, když z vlastní zkušenosti víš, kudy by bylo nejlepší jet a kudy tě Primo bez PB tahat nechce (např. ten Vyškov na trase OL-Brno).
Otázka spíš je, pak ti nesrovnalosti chceš řešit jinak než uloženými trasami s ručně vloženými PB. Zápisy kolem corectness zjevně problém neřeší.
Obrázek Nejprve hledejte odpověď zde, teprve pak položte dotaz v příslušném vlákně. Neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním.
Uživatelský avatar Moderátor
SvoDa
Moderátor
 
Příspěvky: 11684
Registrován: 17 čer 2008 07:09
Bydliště: Olmik u Brna

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod Tule v 05 bře 2013 13:10

Tak jsem to testoval (teda na gauči - bez ověření v reálu :)) a došel jsem k tomu, že Navteq má zřejmě zadanou výraznou preferenci pro silnice vyšších tříd (u rychlé a zelené trasy).
Je to případ té cesty Olomouc - Brno (až do Vyškova je to silnice III. třídy zatímco ta delší trasa vybraná Primem je celá po silnici II. třídy).
Totéž ta moje cesta Rudná - Kaznějov. Primo se znaží co nejvíc využít silnici 1. třídy a kvůli tomu si zajede.

Ta cesta z Modřan je tímto ale nevysvětlitelná - počítá to tak dosud (Navteq 2012.3Q) :(.

Naopak u krátké trasy Navteq vede i přes lesní asfaltky často se zákazem vjezdu takže opačný extrém.

U ostatních mapových podkladů v Primu jsem takou extrémní preferenci nezaznamenal, snaží se najít nejrychlejší trasu, a jim jedno kudy. Naopak krátkou trasu počítají celkem rozumně, aby tam šlo projet.

Naopak mapy.cz jsou přinejmenším v případě rychlé trasy ještě extrémnější než Navteq :o .

Škoda, že není možnost ovlivnit preferování silnic určité třídy - některé navigace to mají ...
Mio C710, iGO Primo 2.4, DimkaWA P171
POI: čerpací stanice ethanol E85
Tule
 
Příspěvky: 12
Registrován: 02 kvě 2012 18:17

Re: Doba přepočtu trasy

Příspěvekod Tule v 05 bře 2013 15:55

Tak jsem ještě chvilku experimentoval a dělá to na mne neodbytný dojem, že mapy Navteq mají opravdu vloženou preferenci silnic, ale ne podle tříd, ale podle čísel - tedy čím nižší číslo tím lépe. Nejvíce takové silnice preferuje varianta Snadná, o trochu méně Rychlá, atd....
To není samozřejmě úplně v pořádku, silnice 101 je stejné třídy jako 605 a není důvod ji preferovat. Stará plzeňská je 605 a Navteq se jí vyhýbá jak jen může!
Co hůř: místní komunikace nemají žádné číslo a zřejmě proto je Navteq ochoten jet z Modřan přes Lhotku, jak již bylo řečeno. I v obcích občas Navteq vygeneruje zkratku, kudy se auto stěží protáhne a to i v rychlé variantě. Ceda i TT jsou na tom o trochu lépe, řekl bych (Alespoň v tomhle - dělají zas jiné blbosti :D ).
Mio C710, iGO Primo 2.4, DimkaWA P171
POI: čerpací stanice ethanol E85
Tule
 
Příspěvky: 12
Registrován: 02 kvě 2012 18:17

PředchozíDalší

Zpět na iGO PRIMO pro Windows Mobile a CE

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků

cron