Zkusím to trochu jinak - samozřejmě, že zoomovat se dá libovolně bez ohledu na skutečné rozlišení rastru. Ale pokud chceš stahovat jednotlivé malé "dlaždičky" a použít je pro tvorbu vlastního rastru, pak je mají poskytovatelé internetových map ukládané v nějaké hierarchické struktuře a tříděné právě podle rozlišení. A ta PSB utilitka je vyladěná právě pro z16 (což je mimochodem už skutečně kvalitní rastr s tím zmiňovaným rozlišení 0,28m/pix - a ne všechny internetové mapové zdroje disponují takto kvalitními rastry pro všechny zmapované oblasti).
Google Maps nejsou zásadním omezením - program pro stahování dlaždic a přípravu těch "osminových" bloků by v principu mohl být jakýkoliv (doporučený je SAS Planet, asi by šel používat i Mobile Atlas Creator; většinou se v takových programech dají více či méně pracně nastavit i další dostupné zdroje map - tady je ještě volné pole pro pokusy, zatím to máme něco přes 24 hodin a i žít je třeba
). U toho Mobile Atlas Creatoru (já ho používám pro tvorbu vlastních map pro OZIho a TrekBuddy) je to pěkně vidět - dá se tam zobrazit mřížka, která ukazuje hranice jednotlivých dlažiček v daném "zoomu".
Podstatné ale je, že musím mít připravenu sadu JPG bloků s pevně danými souřadnicemi rohů (ty osminy stupňů) a ty pak proženu kompilační utilitou. A veškeré ztráty vznikají až tam. Do střev tomu ale nevidím a ani v tom nehodlám šťourat; třeba se časem objeví lepší možnosti a komprimace s kompilací nebudou s těmi docela kvalitními vstupními obrázky zacházet tak tvrdě.
Můj osobní tip je, že to z16 je zvoleno kvůli objemu dat a možnostem jejich zpracování - v takovém rozlišení je třeba pro oblast 10×15 km (jeden blok) stáhnout cca 15 MB JPEG dlaždiček, slepit je do bloku, ten zkompilovat do příslušného formátu. Probíhá tam nějaká komprese, výsledný .RASTER má cca 2/3 velikosti původních JPG bloků. Při použití Mobile Atlas Creatoru pro OZI mapy třeba narážím na problém, že dokážu pro danou oblast vyrobit mapu v z16, ale u z17 už narazím - proces se sice nastartuje a chvíli běží, ale časem to zbuchne. Objem dat roste zhruba kvadraticky s rostoucím rozlišením a není možné asi jít nad určitou danou mez. Dále je v té kompilační utilitě v tuto chvíli omezen počet vstupních bloků na 20 - a vůbec netuším, jestli je to omezení dané použitou koncepcí souborů .RASTER nebo se to "jen" péesbéčkovi nevešlo do dialogu
.