MIO – 400MHz procesor, 64MB RAM, 1GB vnitřní paměti a WinCE 5
SKU – 500MHz procesor, RAM jsem nezjistil, 2GB vnitřní paměti a WinCE 6
Koupil jsem si na hraní jednu čínskou GPS (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36179) a díky vlastnictví MIO MOOV 360 jsem mohl při posledním několika set kilometrovém tripu po jihu Španělska porovnat.
V Miu provozuji iGo Primo bez jakýchkoliv problémů a tak jsem si jej nahrál i do číny 1:1. Jelikož už při zkoušení od stolu jsem se občas setkal v číně s hláškou o nedostatku paměti, raději jsem smazal veškerý nepotřebný content a zejména pak vlastní KML POI. Přilepil jsem obě navigace na čelní sklo vedle sebe a vyrazil. Nutno podotknout, že mám upravené Primo viz. podpis.
Bohužel zklamání na sebe nedalo dlouho čekat. Přestože Primo v číně po odkliknutí urputné hlášky o nedostatku paměti zdánlivě fungovalo, porovnáváním dvou displejů téhož vedle sebe jsem nevycházel z úžasu. Až při reálné jízdě a hlavně díky možnosti porovnávat on-line prakticky stejné (kromě fyzických rozměrů) navigační obrazovky, jsem viděl neviděné.
Jednoduše řečeno, čína nestíhala vykreslovat obsah. Začalo to tím, že se jakoby stále překreslovaly detaily mapy a to i při stání na místě. Pri nizkém úhlu pohledu a zapnutém 3D navigování stále mizely a zase se objevovaly vzdálenejší části mapy. Jakoby se stále dokola překreslovaly některé vrstvy. Měl jsem podezření na 3D budovy a tak jsem je vypnul – nepomohlo to.
To stejné platilo i o POI, jako jsou bezínky, radary, letiště, kempy a parkoviště. Nechal jsem nakonec jen radary a benzínky, ale beze změny. Prostě to, co jsem na Miu viděl už dávno a ve velké vzdálenosti, zobrazila čína až těsně přede mnou. Jakoby v horní polově obrazovky (tedy té vzdálenější části mapy) nedokázala vykreslit vše co měla a tak to pytlíkovala tak nějak náhodně a na pslední chvíli. U radarů docela naštve. Hlavně to neustále poblikávání částí mapy bylo otravné. Mio vedle toho nabízelo absolutně statický obraz. Statický myslím tím, že když už jednou něco vykreslilo, tak už s tím nehnulo, dokud jsem to za jízdy neminul a nebo otočením směru nedostal za hranici obrazovky.
Zpoždění se však týkalo jen obrazu, nikoliv zvuku. Tedy, přestože jsem viděl ikonku radaru až těsně před sebou, zvukově na ni upozornilo v předstihu.
Nakonec to dopadlo tak, že jsem prozřetelně do číny nahrál současně také Amigo a tak zkusil to. Amigo fungovalo jak bez hlášky o nedostatku paměti, tak bez jakýchkoliv problémů se zobrazením mapy. Zbytek tripu jsem absolvoval tak, že mne navigovalo Primo v Miu a vedle jsem měl na číně zobrazenou 2D mapu v Amigo, ve které jsem viděl aktuální pozici z větší výšky. Na tuto sestavu jsem si nakonec neskutečně navykl. Nevýhoda byla jen v tom, že režim mapy nedokáže posunovat mapu a udržet aktuální pozici stále na obrazovce. Naopak 2D navigační režim zase v Amigu nemohu ovlivnit oddálením.
Zkusil jsem také Navigon, který fungoval dobře. Jen mi nešel nakonec vypnout. Tlačítko v programu nefungovalo. Sygic také fungoval a stejně tak NDrive.
Z čínou jsem si však také užil ještě po stránce hardwaru. Držák je v pohodě, ikdyž i přes existenci dvou aretačních šroubů ve dvou směrech nedokážete nastavit jakoukoliv pozici. Toto má Mio vyřešené pomocí jediného kloubu dokonale. Držák u číny není logicky aktivní, ale to nepřekvapí ani nijak zásadně neotravuje. Přísavka je 2x větší než u Mia a tak držela na skle i v těch 40cítkách, co v Andalusii panovaly. Držák Mia mi jednou spadl – když bylo auto odstavené na slunci celý den.
Co mne však ale několikrát vytočilo, bylo samovolné rozkalibrování displeje. Kdy se aktivní tisknutá plocha displeje posunula klidně o 1-3 centimetry doprava oproti předloze (programu). Jak se pak ovládá si asi dokážete představit. Vždy pomohl FactoryReset pomocí SW (jak se dělá hardwarově nevím), ke kterému se však dostat bylo o nervy. Ještěže nebylo tlačítko na úplně pravé straně, pak bych se k němu už nedostal. Následovala kalibrace displeje, která se však nepochopitelně někdy opakovala i 5x.
Současně mi několikrát nešla vysunout microSD karta, která se vzpříčila v šachtě. Celkové dílenské zpracování je na velmi nízké úrovni. Stylus jde vyndat opravdu těžko a displej se prohýbá a je podivně měkký.
Osobně po této zkušenosti nedoporučuji koupi GPS HW z této části kontinentu. Ušetřené peníze za to nestojí.