Toto diskuzní fórum je „odborně – technické“ a je zaměřeno k diskuzi o navigačních programech IGO. V tomto diskuzním fóru nenajdete nelegální software či mapy, ani odkazy které by k nim směřovaly.

www.navon.cz - Vše o navigacích NavON

 
Pokud nenajdete odpověď na fóru ani ZDE, položte nejdřív dotaz v příslušném vlákně a neptejte se hned někoho v soukromé zprávě, pomůžete tím i ostatním. Vkládejte dotazy jen jedenkrát. Duplicitní příspěvky budou smazány.

ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Zde řešíme všechny modely navigací GOCLEVER - např. 5010/3535/5066/4090T-DEJVID/4335/3550/5055...

ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod addam v 03 dub 2009 17:32

GPS "stavebnice" - skvělé řešení pro uživatele, kteří již vlastní nějaký navigační program.

Koncept produktu:
GSP navigace se vždy skládají ze dvou základních komponent:

1. navigační software + mapy (například iGO8, TOMTOM, NAVIGON, SMARTMAPS, MioMap2008, Spirit, Garmin, Sygic, ... atd)
2. vlastní navigační přístroj, neboli "krabička" s operačním systémem Windows CE + příslušenství (nabíječka, držák)

Různé navigační programy + mapy je možno zakoupit samostatně v mnoha obchodech, eshopech, nebo třeba jinde na internetu. Software a mapy dnes tvoří cca 50% až 80% ceny nové navigace... Existují také navigační programy, které se dají zdarma stáhnout z internetu - například tzv. free verze, nebo zkušební (trial) verze.

Pokud již máte nějaký navigační program (například stažený z internetu) a potřebujete pouze přístroj ve kterém tento program budete používat, tak je tento produkt pro vás ideální řešení.

Tento princip by se dal přirovnat k nákupu počítače - příklad: nový počítač si můžete koupit včetně operačního systému Windows (pokud jej dosud nevlastníte).
Ale pokud již tento Windows máte, tak si nový počítač koupíte bez Windows - a tím výrazně ušetříte své peníze.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Byl ustanoven tým dobrovolných testerů v tomto složení: DeusExx, Amatér a Vovi.
Každý z testerů dostal zapůjčenu jednu navigaci, kterou podrobí náročným i nenáročným testům, vyzkouší které navigační nebo jiné aplikace na nich lze provozovat, vyzkouší doplňkové funkce jako FM Transmitter, BlueTooth HandsFree, RDS-TMC přijímač, multimediální aplikace, atd. atd.

Tyto tři navigace mají zatím kódové označení ALICE, DEJVID a ADAM.

V rámci objektivity dojde po nějaké době k výměně navigací mezi testery - takže ve finále každý z testerů bude mít zkušenost s každým modelem.
V tomto vlákně se tedy testeři budou objektivně a bez cenzury vyjadřovat ke každému modelu a ostatní uživatelé jim mohou pokládat záludné otázky či náměty ;-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Základní specifikace navigace ADAM:


* Bluetooth - po propojení s vaším mobilním telefonem začne pracovat také jako handsfree, včetně vestavěného mikrofonu a reproduktoru.
* FM transmitter - umožňuje naladit navigaci na autorádiu vašeho vozu a poslouchat nejen hlášení manévrů, ale i například i vaši oblíbenou hudbu přes reproduktory
* Procesor - Centrality Atlas III 372 MHz
* Interní paměť - ROM 64 MB RAM
* GPS přijímač - 20 kanálový, Sirf Atlas Centrality
* Operační systém - Microsoft® Windows® CE Core 5.0
* Ultra štíhlé, lehké provedení
* Širokoúhlý displej - 5" (480 x 272 bodů) TFT (65 tisíc barev)
* Výdrž na baterie - až 4 hodiny (v závislosti na aktuálním vytížení a na stavu baterie)
* Slot na SD/MMC kartu
* Multimédia - přehrávač filmů, hudby a fotografií + čtečka elektronických knížek
* Rozměry přístroje - 140 x 90 x 20mm
* Hmotnost přístroje - 240 gramů
* Aktivní držák
* AV vstup (o cca 1000 Kč dráž se by mohl být tento model včetně bezdrátové couvací kamery)
* Vnitřní paměť 1GB
* Internetový prohlížeč - pomocí bluetooth se propojí s telefonem a můžete na navigaci prohlížet WWW stránky
* Předpokládaná cena (včetně příslušenství) - cca 3900 Kč včetně DPH
Vzorný otec, manžel a milenec ;-)
Uživatelský avatar Administrátor
addam
Administrátor
 
Příspěvky: 1274
Registrován: 18 dub 2008 08:57
Bydliště: Polička

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod vovi v 03 dub 2009 21:09

ADAM doputoval dnes po ránu ke mně, čímž moje pracovní aktivita poněkud utrpěla :lol: :lol:
Zkusím v tomto příspěvku postupně doplňovat svoje zkušenosti, tak jak si budu ADAMa víc a víc osahávat; zkusím vyrobit nějaký přehled + a - bodů, rozebírat to budu dále ve vlákně.

První dojem:
Balení pěkné, jednoduché; ADAM vypadá dobře, zpracování bezchybné, jen při pevnějším úchopu působí trochu "pružně" - to se bohužel projeví i na zobrazení displeje (změna barev - zkuste si zatlačit na LCD monitor a uvidíte, co tím myslím). Pětipalcový displej se nezdá o moc větší než 4,3", ale zobrazení je skvělé.
Časem přidám i fotky (včetně porovnání s C720).

Příslušenství:
- CL nabíječka s kulatým napájecím konektorem
- USB kabel (klasika A - mini A)
- dvoudílný držák ... přísavka + dva klouby, na to se nasadí destička v roli "kolébky"
- tenoučké "manuály" k ADAMovi a přiloženému navisoftu (nevím, zda mohu jmenovat - musím se zeptat)
??? podle informací by tam měla být i síťová nabíječka, já jí v krabici nenašel ???

Chvilku jsem si hrál se základním menu - klasika WinCE 5.0. Nastavení základních funkcí funguje bezchybně; s ohledem na mé (pozdější) zkušenosti doporučuji nastavit hned zpočátku hlasitost a podsvícení na plné pecky, při nastavení času naopak nezapínejte letní čas - automatická oprava v iGo8 pak přidá další hodinu...
Bohatě propracované je nastavení BT - k tomu se ještě vrátím detailně po podrobnějším prozkoumání.

Testování multimédií si nechám na později.

Po krátkém seznámení s přiloženým softem jsem zkusil SD kartu s připravenou kompletní instalací iGo8 8.3.2.64873 + mnou lehce upravený GJ 5.11. V SYS.TXT jsem vykomentářoval složku [folders], zbytek jsem nechal tak, jak to mám na C720. Spouštění provádím pomocí tlačítka z hlavního menu - složka iGo8 a iGo8.exe je přejmenovaná podle origo softu. Vše běhá hladce, trochu jsem se bál slabšího procesoru - přece jen MIO má rychlejší taktování, ale zbytečně. Zatím se nikde nic nekouslo, vykreslování běží hladce včetně vykreslování budov, procesor stíhá, z paměti mi to nevyběhlo ani jednou. Rozdíl je ve zvuku - iGo8 evidentně po zkušenostech z MIO zvládá vícekanálový zvuk (radary a pokyny mohou klidně znít současně), ADAM zvládne jen jeden kanál (když třeba začne Jitka hlásit radar a do toho přijde navigační pokyn, první zvuk zmlkne a je slyšet jen ten druhý). Navíc (srovnávám-li s MIO Cx20, kde je větší a hlasitější reproduktor součástí aktivního držáku) je zvuk poměrně tichý - repro je jen v ADAMovi, otočené "ke sklu" a i když jsou systémová hlasitost a šoupáky v iGo na pravém dorazu, při současně hrajícím rádiu se dá zvláště ženský hlas klidně přeslechnout. Reprodukce MIO kolébky je úplně někde jinde...
Trochu mi vadí také způsob uspávání - jsem z MIO zvyklý na uspání krátkým stiskem, po dlouhém stisku si vybírám vypnout/restartovat. U ADAMa musím dát dlouhý stisk a vybírám si uspat/vypnout - a nevyberu-li si do 20 sekund, vypne se - to znamená ukončí se běžící navisoft a při následném zapnutí (dlouhý stisk) naběhne základní nabídka. Začínám díky tomu chápat, k čemu může být dobré v některých skinech dostupné autouspání po přerušení napájení ;)
Ale abych jen nehaněl - navigace je plně funkční a uspokojivá, nechci testovat chování iGo ani jiných softů, ale schopnosti ADAMa.

Přehled kladů a záporů:

+ 5" displej 480×272 je mnohem lépe čitelný než 4,3" - uvidíte z fotek, které sem dám během víkendu.
+ díky "větším pixelům" jsou i dotyková tlačítka větší a lépe se ovládají
+ dobré zpracování, nic nevrže, design je poměrně konzervativní (ale mně se to líbí)
+ matný povrch displeje - bez reflexů, relativně dobře čitelný i na plném slunci (lépe než C720)
+ povrch displeje je "drsný", při ovládání pomocí posunu prstu mám lepší představu, jak "s tím hýbu".
+ zabudovaný teleskopický stylus - maličkost, která potěší
+ dobře se nasazuje do držáku, v něm drží pevně (ale k držáku výhrady mám - viz zápory)
+ bohaté možnosti nastavení BT
+ přepínání režimu USB: Mass Storage / Active Sync

- dva díly držáku nejsou spojeny zrovna důvěryhodně, stačí lehký tlak/náraz zespoda a destička z držáku vyskočí
- držák dost vibruje i při jízdě po hladkém asfaltu, díky tomu jsou informace (fontsize 10 až 20) někdy špatně čitelné; a to nemluvím o drsných pražských terénech a dlažbách
- vzhledem k tomu, že destička držáku je mnohem menší než ADAM, je lépe lepit přísavku na okno s nasazeným ADAMem; jinak hrozí, že se vám pak "nevejde"
- indikace nabíjení je nesmyslně velká a zářivá
- hlasitost zvuku nemusí vždy stačit, lepší by byl aktivní držák s reproduktorem
- nabíjení ... "klasická" USB nabíječka ani nerozsvítí indikátor nabíjení (a podle manuálu se nabíjí ze sítě přes USB)


Pokračování příště ;)
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod vovi v 06 dub 2009 18:07

Další poznatky z testů - tentokrát komunikace s okolím:

BT je skutečně řešen velkoryse, i když používá poněkud neobvyklé postupy. Párování musí vždy vyvolávat protistrana, ale probíhá bezproblémově. Jednou spárované zařízení už se znovu párovat nemusí (pokud je nevymažete ze seznamu ;) ), stačí, aby se ocitlo v blízkosti (pokud tedy má ADAMa povoleného bez dotazování). Samotný BT nejde vypnout, pokud jej nepotřebujete, je zapnut trvale.
Funkce BT HandsFree funguje tak, jak má - je možno hovor přijmout, vytočit číslo, zaznamenávat hovory (myšleno historii - příchozí i odchozí). Zvuk nicméně zní trochu dutě a protistrana i vy bezpečně poznáte, že mluvíte přes HF.
Jako bonbónek jsou tu ještě dvě ikonky - BT připojení k počítači a k internetu. Internetové připojení přes mobil s datovým tarifem chodí skvěle (ale dojem kazí velmi nepovedený mobilní MS IE - pokud musíte na stránce zadat něco jiného než adresu, máte smůlu - třeba na fórum jsem se přihlásit nedokázal, i když jsem obě pole správně vyplnil; navíc je zobrazení v tomto prohlížeči naprosto zoufalé). Připojení k počítači sice funguje, ale BT stack od Widcommu identifikuje ADAMa jen jako audio zařízení, nebo nabídne OBEX push. Odeslat soubor z PC přes pravou myš napohled projde, ale soubor jsem v ADAMovi zatím nenašel :oops: Ještě uvidíme.

Další možnost je komunikace přes USB - jsou tu na výběr dvě možnosti: Mass Storage a ActiveSync. Obojí funguje dle očekávání a v mezích schopností této komunikace se tomu nedá nic vytknout.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod deusexx v 06 dub 2009 19:28

Tak s tím párováním je na tom ALICE naprosto stejně.Nevím proč,ale pokud dám vyhledat a spárovat,ALICE nenajde.Musím dát vyhledat telefonem.Co se týká vypnutí BT,tak na to tam je u mě ikonka.Vypnout,zapnout.V tom bude asi lepší ;) Ale jinak se tváří jako sluchátka:Podporovaná služba..Náhlavní souprava
C720,Samsung Galaxy S7 Edge,Lenovo Yoga 10 Full HD
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
deusexx
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 2126
Registrován: 16 čer 2008 20:23
Bydliště: Přerov

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod vovi v 07 dub 2009 06:15

Spárování s telefonem (SE C702) vydrželo bez přerušení přes 2 hodiny (na stole). Část z toho jsem brouzdal internetem, zbytek času se to chovalo jako HF a čekalo na příchozí hovor.

Spolupráce BT s iGo8 je obvyklá - volat i přijímat hovory můžete, přímo z iGo8 (třeba z POI info) si číslo nevytočíte. Čili WinCE 5.0 + iGo8 "klasika".

Smartmaps ani oficiální MIOC720->Miomap2008 upgrade po pouhém zasunutí nenaběhnou (to jsem ostatně čekal). Dnes začnu experimentovat s dalšími softy a pokusím se o nějaké smysluplné odemčení.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod vovi v 07 dub 2009 06:33

Ještě k napájení/nabíjení:
V krabici síťová nabíječka skutečně nebyla (Addame, měla by tam být, nebo ne? Návod tvrdí, že ano.). Podle návodu by měla jít připojit do USB portu na ADAMovi, nabíječka z MIO ale indikátor nabíjení nerozsvítí. Na šochtli jsou tři konektory (nepočítám "systémový" pro držák) s následujícím označením: sluchátka (jack 3,5), USB (miniUSB) a "anténa" (?-nedokumentováno v manuálu). Na držáku pak jsou také tři "díry": nabíjení, miniUSB a AV-in (v manuálu je poznámka "volitelně" ... ještě uvidíme).
Na štítku na šochtli je uvedeno AC Adapter 5V 3000mA - že by ta zakopaná sobáka byla tady a nižším proudem se prostě nenabíjí ?? To by ovšem při absenci origo nabíječky byl docela problém (pokud to tedy skutečně má chodit přes USB - tříampérovou USB nabíječku jsem ještě prodávat neviděl :( ).

Jediná cesta, jak ADAMa mimo auto dobíjet, vede přes autonabíječku a držák; autonabíječku mám strčenou do transformátorku pro napájení autoledničky ze sítě. Že by to bylo ale praktické, neřku-li cestovní řešení...

V 7:20 jsem spustil test výdrže baterky - těsně předtím indikátor oznámil dokončení nabíjení. Pustil jsem iGo8, BT je trvale zapnutý, žádné zařízení není k BT připojeno. Testovat výdrž s FM transmitterem mi přijde skoro zbytečné - pokud už to někdo použije, pak skoro jistě v autě, a tam s napájením problém nebude.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod vovi v 07 dub 2009 09:37

Výdrž baterky (nevím, kolikrát ji už nabíjeli přede mnou - u mne šlo o třetí nabití do plného stavu):

- 7:20 ... ukončeno plné nabití, odpojena nabíječka, spuštěno iGo8, provádění běžných plánovacích operací; šlo o studený start, zafixování signálu trvalo v klidu cca 2 minuty, od té doby signál drží. Podsvícení nastaveno naplno, stále zapnuté.
- 10:10 ... první varování o slabém aku, pak návrat do navigační mapy
- 10:20 ... druhé varování (dtto)
- 10:22 ... třetí
- 10:24 ... čtvrté
- 10:26 ... páté
- 10:28 ... šesté varování, po cca 10 vteřinách se tentokrát ADAM vypnul a nejde zapnout bez připojení k nabíječce.

Shrnuto: při běžné práci s navigací a navigování se zapnutým podsvícením je výdrž baterie lehce přes tři hodiny, takže celkem dle očekávání. Při stažení podsvícení či vypínání displeje (pokud by to nějaká aplikace uměla) by se asi výdrž dala prodloužit.
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod vovi v 07 dub 2009 11:25

10:30 zahájeno nabíjení (síťové trafo s autozásuvkou + CL nabíječka + držák)
12:20 červená nabíjecí kontrolka se změnila na zelenou - hotovo.

Takže necelé dvě hodiny se nabíjí a následně vydrží pracovat více než tři hoďky.

EDIT: Konečně jsem našel lupu a prohlédl si štítek na CL nabíječce - neuvěřitelné, skutečně má na výstupu 5V a 3A! :o
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod Ivo K v 08 dub 2009 10:53

Vojto, tak nás nenapínej. Jak to teda dopadlo?

Třeba dneska jsem si chtěl na ADAMovi pustit film, a to byste nevěřili, co se stalo!


Vidím, že už testuješ multimédia.
Uživatelský avatar Člen Klubu přátel iGO
Ivo K
Člen Klubu přátel iGO
 
Příspěvky: 5667
Registrován: 26 čer 2008 12:01
Bydliště: Brno u Olomóce - Městská část: Spojené státy Maloměřické(Majlont)

Re: ADAM - navigace ve formě "stavebnice"

Příspěvekod vovi v 08 dub 2009 11:51

Zapomněl jsem kartu s filmem doma :lol: :lol: :lol:

Ale dík, že to čteš a dáváš dokonce pozor!
vovi
Honor 50 (Android 13)
Uživatelský avatar Administrátor
vovi
Administrátor
 
Příspěvky: 7453
Registrován: 16 čer 2008 18:31
Bydliště: Praha 9 - Jahodnice

Další

Zpět na GOCLEVER - specifické postupy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků