Stránka 3 z 9

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 16 led 2013 21:29
od grebnesor
Navon 760 Plus poprodloužení antény cca o 1,5m
1. v továrním nastavení chodí TMC slušně, navigace je ochotna po vyjetí ze signálu znova připojovat na stejnou či jinou vyhovující stanici.
2. zvládne i Skin Dimka 156 default
3. TSS Voice již ne, připojí sice TMC velmi snadno, rychle načítá, ale po rozjezdu začne mít problém s výkonem a na TMC již kapacitně nemá, po dojezdu a uvolnění paměti po vypnutí a zapnutí TMC opět funguje. Pro praktické využití nepoužitelné, navigace je s TSS i výrazně pomalejší, pomalu přepočítává trasu, MIO c710 je proti ní rychlík
4. Subjektivně se zdá že lépe než originální tovární verze chodí Primo 9.6.12 , dnes se na TMC připojilo v Uhříněvsi, v místech kde jsem ještě připojení žádné jiné navigace nezaregistroval
5.Pokusy spustit MobileNavigator.exe z karty zatím bez úspěchu, vše sice funguje bez problémů, pouze se při spuštění neinicializuje Avanteq a výsledkem je absence ikony TMC a nastavení TMC v menu, uvítám radu od chytřejších.

Jsem zvědav na vývoj Vaši reklamace v Maďarsku, já reklamovat nebudu, důvod je zcela pragmatický, navigaci budu používat pouze 1 rok a ze 12 měsíců bude 3 měsíce v opravně, mezi opravnami ji budu týdny testovat a srovnávat s jinou navigací. Do toho se mi už opravdu nechce i proto, že si myslím, že jediným východiskem je dosáhnout zrušení kupní smlouvy - slabý příjmač TMC a nízký výkon navigace v kombinaci se stále většími balíky map a POI je opravnou neřešitelný. Pokud mi ADAM opraví MIO C720, které mi spadlo z držáku při testování Navonu nebudu dlouho o žádné nové navigaci uvažovat.

Doplnění-TMC s Primo4,Dimka 170def plus TSS a prodlouženou anténou funguje skvěle, lépe než MIO710, ale je to nestabilní,přidáním pozadavku na další funkce se vše pokazí a je vše na továrním stavu, rozhodně nevydrzi přidání userdat, jakmile se moc zacpe přestane se navigace o TMC zajímat. Zatim testovano cca 300 km, ale s mapou a POI pouze CZ

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 22 led 2013 18:52
od Luke
Mám také problém s tímto modelem. :-(
Nahrál jsem do něj opravu TMC od addama, v sys.txt už bylo, co zde uváděl pro sekci TMC a stejně se mi nenačte AvanteqTMC.bmp a tím pádem celé TMC, takže to nevidím.
Může mi někdo, prosím, nahrát orig. soubory pro TMC?
Zapomněl jsem si zazálohovat ty původní a přehrál je těmi ostatními a také, jestli by mi poskytl celou tu část [tmc] v sys.txt.
Je mi jedno, jestli to nebude fungovat 100%, ale aspon trochu.
Díky moc.

P.S. Ta navigace totiž není moje, ale kamaráda. :oops:

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 23 led 2013 08:37
od addam
Tady to máš

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 23 led 2013 19:11
od Luke
addam>
Díky moc, už to funguje. :-)
Nechápu, že starší verze knihoven funguje a zatím bez problémů, ale s novější se modul TMC vůbec ani nenačte, natož aby ještě fungoval. :?:
To jsem fakt blázen ... hm hm ... mrkev v zimě ... :-D

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 09 úno 2013 09:41
od slavicem
Tak mám navigaci po druhé reklamaci zpět. Řešeno opět výměnou přístroje, tentokrát zřejmě přímo z Maďarska od výrobce (soudím tak podle toho, že kromě cyklostylovaného návodu v češtině obsahovalo balení i originální maďarsko/anglický návod a záruční list na křídovém papíře). Bylo moc zajímavé nahlédnout do anglické verze návodu a porovnat ji s českou - někdy jsou překlady návodů do češtiny opravdu tristní. Uvedu jeden příklad:
1. ENG verze "After click GPS Reset button, it will clear the current number of satellites received and re-cold start."
2. CZE verze "Po kliknutí na GPS Reset tlačítko se zobrazí aktuální počet přijatých družic."
Docela lituji lidi, kteří nevládnou angličtinou alespoň na základní úrovni a musí se na překlady spoléhat (musí být někdy z popisovaných funkcí dost zmateni).

Ale zpátky k vlastnímu přístroji. Vrátila se mi místo verze s výr.č. 760120xxxxxx novější verze s č. 760130xxxxxx. Rozdíl jsem zatím kromě jediné změny nepostřehl, ta ale stojí za to a popisuji ji v obecném vlákně vlákně k Navon N760 Plus). Pokud se týká příjmu TMC, nedošlo k naprosto žádné změně - doma v 6.patře panelového domu u okna opět funguje všechno "jako z praku" (okolo 200 dopravních událostí, navigace si přeskakuje mezi ČR1 a ČR3, perfektě zobrazuje názvy poskytovatelů a doplňuje informace). Sejdu dolů cca 50 metrů k autu, naladí se maximálně 5-10 událostí a konec - opět zůstane přístroj viset na jedné stanici s nulovým signálem a za jízdy je stav stejný. Skoro to vypadá, že panelák funguje jako nějaký anténní zesilovač (případným odborníkům se za tuto laickou úvahu předem omlouvám). Chtěl jsem původně poslat navigaci na třetí reklamaci s následným zrušením kupní smlouvy, ale nakonec asi zvítězí fakt, že budu mít následujících cca 5 let stále přístup k aktualizovaným mapám. Představa, že bych je měl někde načerno stahovat a získávat k nim do počítače případně i nějakou další havěť (viry,malware, spyware) mně příliš neláká. Vyzkouším ještě podle grebnesora pokusy s prodloužením antény a pak napíšu, zda se situace zlepšila. Ještě že jsem ze starší generace, která byla za předchozího režimu zvyklá na systém výrobků ve stylu "dodělej si sám", takže jdu "bastlit". Pokud by ale někdo potřeboval navigaci s funkčním TMC, přístroje Navon mu po svých zkušenostech nemohu ke koupi doporučit!

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 09 úno 2013 20:01
od grebnesor
Není to zcela ideální ale po prodloužení antény lze říci že je N760 plus použitelný. Navigace byla testována s Mio C710. Srovnání není zcela objektivní, protože Navon je testován s cca 3x delší anténou než je použita u Mia a Mio v Praze přijímá TMC i bez antény pokud nahradíte anténu prstem na příslušném anténním vstupu. Testováno na 877 km z toho 650 km na trase Praha - Morava, zbytek po Praze. Nedá se testovatt stále, jen tak se lze vyhnout uštěpačným poznámkám o bláznech se dvěma navigacemi, naprosto mi stačí dotazy, proč mám auto uvnitř omotané dráty a málo kdo pochopí, že nový a moderní přístroj s hardwarovým akcelerátorem takovou anténu potřebuje. Pro objektivnější srovnání je v obou navigacích následující software,
NAVON Primo 9.6.13.267029, skin diMka WA P.1.7.0 default, alternativně zkoušen diMka WA P.1.7.0 TomSoft (a), voice TTSpro Zuzana v.6.3.5 20707
TESTOVÁNO JEN S mapami CZ a redukovanými soubory ZIP
MIO C710 Primo 9.6.13.267029, skin diMka WA P.1.7.0 default, voice Zdenka v229228, vše uvnitř Mia
km N760 N760 nehoda Mio C710 Mioc710 nehoda
23 56 0 67 3
23 51 0 83 0
17 109 8 114 8
19 72 0 104 8
23 65 2 55 1
40 74 9 116 2
40 166 11 136 9
225 116 3 72 1
220 90 6 100 6
17 68 1 74 0
41 167 14 136 4
30 123 1 97 6
205 95 4 74 0
celkem 1145 1078

Výsledky se zdají mírně ve prospěch Navonu a po dojezdu to vypadá vždy celkem slušně, ale Navon se nepřipojuje tak často jako MIO, ale daleko rychleji načitá zprávy a tak většinou ztrátu v počtu načtených událostí rychle eliminuje. Například v polovine trasy na Moravu, cca v okolí Pardubic měl Navon načteno jen cca polovinu událostí, Mio více než 100-
Dopravní info pokud se připojí načítá Navon rychleji, naopak přepočet trasy zabere na stejném programu 2x více času než potřebuje MIO C 710 !!!!, holt pokrok je pokrok i když se mi zdá že se soudruhům z Maďarska něco nepovedlo.

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 10 úno 2013 09:08
od slavicem
Dík za obsáhlý popis testů. Zdá se, že je možné dosáhnout jakž takž uspokojivých výsledků. Já určitě delší anténu taky instaluji, ale budu spíš aplikovat postup, že si připravím trasu v klidu domova těsně před cestou, kdy mně TMC bez problémů řekne, kudy nejet a v autě už budu spoléhat jen na případné aktualizace. Je mi jasné, že tato varianta není pro každého, ale já už naštěstí vzhledem k předdůchodovému věku nemusím nikam spěchat a můžu si to dovolit.

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 19 úno 2013 15:27
od TKSVK
OK tiež skúsim predlžiť anténu pre TMC . Napíš aký drát a kolko metrov si použil cca . Poprípade ako to máš realizované vo voze .
Dík ;)

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 20 úno 2013 12:00
od JaPan
Pár obecných poznámek k příjmu TMC z pohledu šíření a příjmu elektromagnetických vln v pásmu VKV
VKV signál se šíří v podstatě přímočaře, je pohlcován a zároveň odrážen vodivými předměty, zejména kovy. Z toho vyplývají základní požadavky na anténu.
Příjem VKV v osobním automobilu naráží na značná technická omezení. Nejhorší je odstínění vnitřního prostoru karosérií, ev. pokovenými skly. Dále umístění drátové anténu v blízkosti vodivých předmětů a také tvar takové antény, který jen vyjímečně připomíná "prutovou anténu".
Nemalou roli může hrát i rušení od elektroinstalace v automobilu a některých elektrických zařízení, od kterých by anténa měla pochopitelně být co nejvíce vzdálena.
Prodlužování prutu nad délku Lambda/4 (cca 75cm) nepřináší žádné velké zlepšení, vzhledem k tomu co je již uvedeno nahoře.
Řešením by mohla být vnější anténa, t.j. prut na karoserii. Případně také kvalitní pásmový zesilovač.
Další možné řešení, které už vyžaduje základní znalosti problematiky, je v napojení se na zabudovanou FM anténu (pokud ji auto má).
Vzhledem k tomu, že kvalita signálu pro příjem TMC není nejdůležitější, spíše jeho dostatečná úroveň, mohlo by použití zesilovače být nejjednoduším řešením.

Re: Navon 760 Plus - problém s TMC

PříspěvekNapsal: 21 úno 2013 17:27
od grebnesor
O použití aktivní antény uvažuji již delší dobu. Je již jasné, že příjmač TMC Avanteq má velmi slabý příjem. Ale není to jediný problém navigace. Hardware to nestíhá ani při dobrém příjmu. Po prodloužení antény lze dosáhnout stavu, že najde příslušnou stanici v lokalitě kde ji s krátkou anténou nenalezl. Jakmile však musí začít pohybovat mapou, sledovat družice a ještě dávat pokyny a varování pak je to již výrazně horší. Po Praze je to celkem dobré a dá se řící, že je TMC použitelné, jednak je tam dobré pokrytí a moc nejedete, pro tuto navigaci je to nesmírně výhodné pokud stojíte v koloně a zároveň chytíte TMC, v pohodě se načítá, jak se auto pohne je to horší. Charakteristické pro tento Navon je stav kdy dojedete po cca 60 km s "unavenou" navigací na místo, kde signál pozitivně je a čekáte a čekáte že něco načte. Nikoliv, nedělá nic. Je třeba Navon vypnout, nejlépe úplně, znova zapnout, spustit Primo a navigace začne okamžitě načitat události a bude to hbitě provádět dokud se nerozjedete.
Pokud máte dobrou zkušenost s venkovní či vnitřní anténou, aktivní nepo pasivní a s dobrým ziskem stojí to za vyzkoušení a doporučení ostatním.