od slavicem v 31 říj 2012 15:39
Po velkých problémech s původní navigací NAVON N760 Lifetime (viz můj příspěvek v tématu „NAVON N760“ na straně 6) a dvou reklamacích, při kterých se závady nepodařilo odstranit, jsem dostal nabídku na výměnu stávající navigace za model 2012, tj. N760 Plus Lifetime. Kulantní a sympatické jednání jak ze strany vlastního záručního servisu, tak Entershopu, jehož cestou jsem reklamace uplatňoval. Takže několik poznatků z používání nového přístroje.
1. Hardware (železo)
Balení a jeho obsah je totožný jako u předchozí generace. Nový model je na první pohled kvalitněji provedený, evidentně tenčí a podle mého subjektivního názoru i těžší. Daní za „slim“ provedení je změna umístění dotykového pera (stylus). U starého modelu byl stylus zasunut přímo do těla přístroje, v novém provedení je umístěn v držáku navigace – je-li tedy navigace zacvaknuta v držáku na okně auta, k peru se prakticky nelze dostat. Vlastní držák se v podstatě nezměnil, navigace se do něho vkládá stejným způsobem. Drobná změna je jen na spodní hraně, kde jsou dva malé výstupky, které zapadají do dvou jamek v těle navigace.
2. Software
Původní navigace měla velké problémy se zafixováním satelitů a velmi často ztrácela signál GPS (dost možná jsem měl pouze smůlu na vadné kusy a jiné N760 fungují bez problémů, nechci proto zevšeobecňovat !). Nový typ Plus je těchto problémů zcela prost a po ujetí několika set kilometrů (i v nedávné sněhové vánici a při zhoršených příjmových podmínkách) mohu konstatovat, že ke ztrátě signálu nedošlo a navigace pracuje tak, jak by měla. V přístroji je instalováno Primo 2 9.6.5.257901 s několika změnami a rozšířenými možnostmi nastavení (zájemci si inovace jistě najdou jinde, proto je nebudu popisovat). Program nabíhá dostatečně rychle, satelity za běžných podmínek najde v počtu 6-8 v rozmezí od několika vteřin do půl minuty, rychlost výpočtu trasy v závislosti na vzdálenosti a komplikovanosti trasy je naprosto přiměřená, navigační program běží zcela plynule a neseká se. Doplňkové funkce (Bluetooth, přehravač hudby a videa, E-book) nehodnotím, protože pro mne nejsou podstatné a nepoužívám je.
Na dva „problémy“ při používání ale přeci jen upozorním.
• jediné hardwarové tlačítko navigace (zapínací) opět nemá žádnou prodlevu, tzn. že navigaci probudíte jak z režimu spánku tak ze zcela vypnutého stavu jen jemným stlačením (byť i nechtěným). Mám navigaci v pevném skořepinovém pouzdře, kde nechtěný stisk tlačítka nehrozí, přesto považuji tento problémek za vadu na kráse (navíc opakovanou, protože se tato záležitost řešila už i u jiných NAVONů – inu výrobci jsou nepoučitelní).
• přijímač TMC se mi jeví jako málo citlivý – pokud se navigace nachází stále na jednom místě se silným příjmem, naladí stanici s TMC okamžitě a zobrazí dopravní hlášení bez problému (vyzkoušeno, počet informací ke 400). Ale při jízdě nebo stání mimo místo silného příjmu sice najde stanici s TMC, ale zarytě u dané frekvence vytrvává (i když je podle ikonky v menu Přehled o provozu příjem nulový) a dále silnější stanice nehledá. Možná by situaci vyřešila aplikace skinu s možností ručního ladění, ale přístroj mám čerstvě v záruce, tak zatím nechci zbytečně pokoušet osud. Pokud by se situace s příjmem TMC nějak změnila, rád sem svoje poznatky opět uvedu. Příjem TMC jsem porovnával s mou druhou navigací MIO C520 (Primo 2, 2.6.2.209584, skin fmilan&amatér v.2.0.6.), která si stanici našla, začala přijímat dopravní údaje a v případě výpadku signálu průběžně vyhledávala ty se signálem silnějším.
Doufám, že těchto pár postřehů pomůže v rozhodování případným zájemcům nebo již majitelům modelu Plus a všem přeji cesty bez bloudění a bezpečný dojezd do cíle.
Navon N760 Plus - iGO Primo verze 9.6.5.257901