Pokud je navigace v záruce, tak doporučuji ji standardně reklamovat - za zkoušku nic nedáš
Servisní středisko rozhodne, jestli se jedná o záruční závadu, nebo jestli se jedná o mechanické nezáruční poškození.
Když to vyhodnotí jako záruční závadu, tak Ti opravu provedou zdarma a záruka se prodlouží o dobu, po kterou bylo zboží v reklamačním řízení (u NAVONu obvykle 5 - 15 pracovních dnů).
Když to vyhodnotí jako mechanické poškození, tak udělají cenový návrh nezáruční opravy (odhaduji to na 300 - 500 Kč) a pokud budeš s cenovým návrhem souhlasit, tak to opraví a přístroj bude dál v záruce.
Když to rozmontuješ Ty (nebo kdokoliv jiný kromě servisního střediska), tak záruka skončí.
Co se týče složitosti vlastního připájení, tak kdysi jsem na tohle téma bavil s jedním technikem ze servisu a říkal mi, že je to většinou šílená práce, protože tím že se vyrve mini/micro USB konektor se většinou poškodí také cesty na MB a je potřeba je rekonstruovat. Pokud máš mikropájku, lupu a další vybavení, tak to můžeš zkusit, ale já osobně bych se do toho nepouštěl
Už jsem měl v ruce několik navigací a mobilních telefonů u kterých se zákazníci snažili v domácích podmínkách připájet USB konektor, a nebyl to hezký pohled