Zdravím, jsem cerstvý majitel Navon N480 s IGO primo a mapami od NAVTEQ, i kdyz to sem zrejme nepatri hodim sve prvni zkusenosti s touto navigaci tak doufam ze me neukamenujete.
1) co me zarazilo je popsana jiz v navodu, navigace si po vypnuti nedrzi cas ani datum, clovek si rekne to nevadi, chyti si to ze satelitu, jenze kdyz vypnete navi a dete domu, a vecer si chcete naplanovat cestu tak doma mzourate na display protoze si navi po zapnuti mysli ze je 0:00hod tak vam hodi nocni rezim. Pak uz jen manualne musite nastavit den a jak dojdete do auta tak prepnout na automat - chybicka se vloudila.
2) co me po rozbaleni prdlo do oci spis do rukou je drzak, je sice stabilni a v aute se netrese a opravdu drzi, problem je v pridelani navi a naslednem vydelani ji z nej, na to chce fakt cloveka s velkou silou protoze je to jen ohly plech s vystupky a neni zde zadny upevnovaci mechanizmus nez hruba sila - sem zvedav jak dlouho to plastove drazky v navi vydrzi. Dalsi neprijemnost je po prichyceni do auta (octavia II) drzak navigace se neschova za navigaci ale cuci primo nad ni, takze jeste vice zabira misto kde se muze neco schovat ve vyhledu ale da se na to zvyknout.
3) neprijemnost je led kontrolka, ta pri pripojeni navi na napajeni zacne svitit cervene nez se navi nabije coz je v noci dost neprijemne, pozitivni je ze jakmile je nabita, prepne se na zelenou led a to uz tak do oci v noci nebije.
4) skin v IGO primo ktery nezobrazoval dosti info, ale to nekomu vadit nemusi.
5) posledni neprijemnost byla v mape Navteq, ktera i kdyz sem ji presvedcoval jak chtel, tak pocitala trasu delsi i kdyz jakakoli navi i jakekoli mapy Google, Seznam, pocitali cestu kratsi - jednalo se zatim jen o jednu cestu z mnoha na kterych jsem to zkousel, dokud jsem nezadal prujezdny bod.
6) navi je dle meho nazoru a nazoru lidi co si s ni hrali pomala jak pri samotnem bootovani, tak pri vypoctu trasy, neskonale pomala pri vypoctu alternativnich tras, pomala pri prohlizeni trasy a pri zoomovani, kdyz se chce clovek presvedcit kudy ho navi navadi, posunovani i zoom je trhany a trochu to drasa nervy prirovnal bych to k prohlizeni mapy na internetu se starym vytacenym spojenim od telecomu.
Coz v dnesni dobe modernich a rychlych masinek je trocha minus.
No vse negativni jsem vypsal tak ted pozitiva a socialni jistoty:
1) po prehrani navi novejsi verzi IGO primo, po nahrani skinu z techto strankek, ktery zaplni display nejruznejsimi info a umozni rychly pristup do menu a pod. se z navigace stane bomba stroj.
2) po dohrani map od Teleatlasu ktere sice nemaji podrobne cisla popisne, ale naviguji jiz dobre (lepe v one jedne ceste) se navigace stane slusnym pomocnikem. ( v planu je mapchanger a ponechat mapy jak od teleatlasu tak od navtequ.
3) pozitivni je delka napajeciho kabelu v aute
4) stylus ktery jsem nasel zapichnuty v zadu v navigaci
4) pri dojezdu do cile moznost bud aby se navi automaticky vypla a nebo se opta na vypnuti popr na ulozeni cile ci prepnuti do rezimu pesiho to me prijemne prekvapilo.
Shrnuto a podtrzeno, kdyz si clovek zvykne na to ze po prichodu do auta a po uchyceni navi do drzaku ceka a ceka nez navi nabehne, pak uz jej cekaji jen same krasne chvile (samozdrejme kdyz si nahraje prislusny skin ktery mu vyhovuje). Mapy jsou o zvyku a myslim si ze navteq jsou slusne mapy s kterymi se zžiju. Po ceste me prekvapilo jak navi krasne naviguje, zde je jiz hbita a nedela ji problem nic. Vse je krasne videt, pri prujezdu kopcovitym terenem je videt vse co je treba, pri prepnuti ktere je automaticke na "letecky pohled" jsou videt nejen vesnice kterymi projizdite ale i okolni vesnice coz je naprosta bomba, a clovek ma predstavu kde se pohybuje. Trochu na nervy je pri navigovani znelka "rychlost" ta se s prepnutim hlasu meni na "prekrocili jste povolenou rychlost", to prvni je jako by jste jeli s protivnou zenskou(damy prominou), to druhe je snesitelnejsi ale nebylo by na skodu moznost navolit si pouze zvukove upozorneni - to jsem nikde nenasel. Jinak mate ifno o rychlosti, o limitech, o dalsim manevru, a nasledujicim manevru i s metry za ktery vas oba dva cekaji. Pak je tu nadmorska vyska, cas, cas dojezdu do cile, zbyvajici cas a podobne. Takze za ty penize je dle meho nazoru Navon N480 pekna hracka, sice dosti pomala a chce to, ale to je na kazdem soudruhovi, trochu rozmanitejsi skin ale pak se z ni stane dobry sluha.