1) Na paměťové kartě je: západní Evropa - tzn. mapy a content (po odečtení těchto dat, zbývá na kartě cca 685 MB volného místa pro vlastní data uživatele)
Ve vnitřní paměti přístroje je: navigační program a východní Evropa - tzn. mapy a content (po odečtení těchto dat, zbývá ve vnitřní paměti cca 850 MB volného místa pro vlastní data uživatele). Celkem tedy má uživatel cca 1,5GB volného místa pro svá data.
Pokud bys chtěl uvolnit další místo (ať již na originální paměťové kartě, nebo ve vnitřní paměti přístroje), tak si můžeš odzálohovat data, které v blízké době nebudeš potřebovat - já osobně bych si například vymazal hlasy v jazycích které nepotřebuji (španělština, maďarština, ukrajinština, turečtina, apod.), nebo mapy států které v dohledné době autem nenavštívím (např. mapa Velké Británie, Irska, Ukrajiny, Norska, apod.) a tím bych si vytvořil až několik stovek MB dalšího volného prostoru. Samozřejmě předtím je nutno si veškerá data zazálohovat (překopírovat) do PC.
Dalším řešením by bylo používání pouze mapových podkladů, které jsou obsaženy ve vnitřní paměti přístroje (ČR východní Evropa) a do přístroje si vložit třeba vlastní 16GB paměťovou kartu s vlastními daty (hudba, filmy, fotografie, apod.). Pokud by se v případě tohoto řešení stalo to, že bys chtěl jet do západní Evropy, tak by sis při cestách po západní Evropě do navigace opět vložit zpět originální paměťovou kartu s mapami západní Evropy...
Zkrátka kombinací je více než dost
2) RDS-TMC modul (tzn. čip) je umístěn uvnitř navigačního přístroje. Ale aby bylo možno přijímat dopravní informace TMC, které se šíří prostřednictvím radiového signálu, tak je nutno připojit anténku.
To se týká v podstatě všech navigací, bez ohledu na to, jestli vlastní čip TMC je umístěn v těle přístroje, nebo v těle držáku, nebo v těle CL nabíječky, atd. Z hlediska uživatele je naprosto nedůležité, jestli vlastní TMC čip je umístěn v těle přístroje, nebo v těle držáku, nebo v těle CL nabíječky ... ale na druhou stranu jsem docela rád, že v případě nových modelů NAVON se výrobce rozhodl jej dát do těla přístroje, protože to považuji za praktické řešení
Jen pro představu - anténka pro příjem RDS-TMC signálu, je vlastně pouze kus drátu, který má na sobě malé přísavky. Tento drát si lidé většinou přisají podél čelního skla - někomu to vyhovuje vertikálně, někomu horizontálně a někdo to má jen tak pohozené na palubní desce...
Pro úplnost ještě dodávám, že už jsem se setkal asi se dvěma modely navigací (myslím že to bylo něco od MIO), u kterých výrobce integroval RDS-TMC anténku (ten kus drátu) do těla přístroje a výsledkem bylo to, že se skoro nikomu a skoro nikde nepodařilo signál RDS-TMC na těchto modelech naladit