Stránka 21 z 28

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 20:47
od Melkes
dobrý den, zajímám se o N-750 a měl bych dva dotazy.
1.kam se nahrávají cykloturistické mapy na vnitřní pamět nebo na SD kartu? V případě umístění na kartě je vyžadovaný nějaký spouštěč?
2.Četl jsem zde na foru, že při manipulaci s navigaci napájenou přes USB z PC se poškozuje akumulátor. Zakládaji se tyto dohady na pravdě a nebylo by v tomto případě lepší napájení z adapteru na 220V.
děkuji za odpověd

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 21 črc 2010 21:00
od addam
1) citace z popisu programu SMARTMAPS v našem eshopu:
Program SmartMaps je dodáván na originálním DVD a z tohoto DVD si jej uživatel nainstaluje na samostatnou paměťovou kartu. V praxi to tedy (u většiny značek navigací) funguje tak, že pokud používáte navigaci v autě, tak v ní máte vloženou SD kartu s navigačním programem iGO a pokud navigaci používáte v přírodě, tak do ní vložíte SD kartu s turistickým programem SmartMaps. V žádném případě nedoporučujeme instalovat program SMARTMAPS na originální paměťovou kartu, na které je původní autonavigační program, ani do vnitřní paměti přístroje. Pokud byste ovšem na takovém řešení trvali, tak bude vhodné použít některý z mnoha spouštěčů.

2) Jakékoliv baterii v jakémkoliv elektronickém zařízení (navigace, mobilní telefon, MP3 přehrávač, notebook, apod.) může škodit, když se velmi často připojuje a odpojuje k nabíječce (bez ohledu na to, jestli je nabíječkou USB kabel z PC, nebo síťová, nebo CL nabíječka). Ovšem pokud nebudeš navigaci připojovat a odpojovat každý den 30x za hodinu, tak se tímto problémem nemusíš zabývat (stejně jako se tím pravděpodobně nikdo nezabývá v případě mobilního telefonu, apod.).

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 11:06
od Melkes
to addam:
dík za vyčerpávající odpověd ale měl bych ještě doplnující dotazy.
1. Co je vlastně uloženo na vnitřní paměti a co na SD kartě? Měl jsem za to, že vnitřní pamět obsahuje ovládací system a mapové podklady /od výrobce/ do kterého by se nemělo zasahovat, SD karta je určena pro potřeby uživatele fotky, filmy hudba a pod.
2. Myslel jsem, že RDS-TMC anténa je interní v přístroji ale v seznamu co vše je přibaleno je uváděna anténa RDS-TMC,
to znamená, že se někam vede ještě kabel s antenou?
omlouvám se za navigační "nevzdělanost" ale pouze zde se dá něco dozvědět.

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 16:04
od addam
1) Na paměťové kartě je: západní Evropa - tzn. mapy a content (po odečtení těchto dat, zbývá na kartě cca 685 MB volného místa pro vlastní data uživatele)
Ve vnitřní paměti přístroje je: navigační program a východní Evropa - tzn. mapy a content (po odečtení těchto dat, zbývá ve vnitřní paměti cca 850 MB volného místa pro vlastní data uživatele). Celkem tedy má uživatel cca 1,5GB volného místa pro svá data.

Pokud bys chtěl uvolnit další místo (ať již na originální paměťové kartě, nebo ve vnitřní paměti přístroje), tak si můžeš odzálohovat data, které v blízké době nebudeš potřebovat - já osobně bych si například vymazal hlasy v jazycích které nepotřebuji (španělština, maďarština, ukrajinština, turečtina, apod.), nebo mapy států které v dohledné době autem nenavštívím (např. mapa Velké Británie, Irska, Ukrajiny, Norska, apod.) a tím bych si vytvořil až několik stovek MB dalšího volného prostoru. Samozřejmě předtím je nutno si veškerá data zazálohovat (překopírovat) do PC.

Dalším řešením by bylo používání pouze mapových podkladů, které jsou obsaženy ve vnitřní paměti přístroje (ČR východní Evropa) a do přístroje si vložit třeba vlastní 16GB paměťovou kartu s vlastními daty (hudba, filmy, fotografie, apod.). Pokud by se v případě tohoto řešení stalo to, že bys chtěl jet do západní Evropy, tak by sis při cestách po západní Evropě do navigace opět vložit zpět originální paměťovou kartu s mapami západní Evropy...

Zkrátka kombinací je více než dost ;-)


2) RDS-TMC modul (tzn. čip) je umístěn uvnitř navigačního přístroje. Ale aby bylo možno přijímat dopravní informace TMC, které se šíří prostřednictvím radiového signálu, tak je nutno připojit anténku. To se týká v podstatě všech navigací, bez ohledu na to, jestli vlastní čip TMC je umístěn v těle přístroje, nebo v těle držáku, nebo v těle CL nabíječky, atd. Z hlediska uživatele je naprosto nedůležité, jestli vlastní TMC čip je umístěn v těle přístroje, nebo v těle držáku, nebo v těle CL nabíječky ... ale na druhou stranu jsem docela rád, že v případě nových modelů NAVON se výrobce rozhodl jej dát do těla přístroje, protože to považuji za praktické řešení :)

Jen pro představu - anténka pro příjem RDS-TMC signálu, je vlastně pouze kus drátu, který má na sobě malé přísavky. Tento drát si lidé většinou přisají podél čelního skla - někomu to vyhovuje vertikálně, někomu horizontálně a někdo to má jen tak pohozené na palubní desce...

Pro úplnost ještě dodávám, že už jsem se setkal asi se dvěma modely navigací (myslím že to bylo něco od MIO), u kterých výrobce integroval RDS-TMC anténku (ten kus drátu) do těla přístroje a výsledkem bylo to, že se skoro nikomu a skoro nikde nepodařilo signál RDS-TMC na těchto modelech naladit :roll:

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 16:44
od addam
Mám za sebou prvních 200 kilometrů s novým modelem NAVON N750.

- Displej mi připadá skvělý - i přesto že je bezokrajový (tak jako u všech moderních navigací většiny značek), tak je dobře čitelný i při jízdě za slunečného dne (a dnešní den opravdu slunečný byl) ;-)

- Mapa ČR obsahuje kompletní čísla popisná - zkoušel jsem zadávat adresy asi čtyřiceti vyloženě maličkatých vesniček (včetně Poličky) a ani jednou se mi nestalo, že by číslo popisné nebylo nalezeno. Pokud by někdo chtěl test, tak mi napište konkrétní adresu a já ji zkusím zadat ;-)

- RDS-TMC přijímač je integrovaný v těle přístroje a koncovka TMC anténky je sloučená s koncovkou nabíječky (miniUSB), takže když člověk odchází z auta a bere si s sebou navigaci, tak nemusí odpojovat několik drátů, ale pouze odpojí jeden jediný konektor, což je velmi praktické ;-)

- Barva přístroje je v elegantní kombinaci černo-šedivé barvy (modely N480/N660 jsou celé černé). Je to samozřejmě věcí názoru a estetického cítění, ale mně osobně je barva zcela lhostejná (pokud není růžová) ;-)

- Držák je stejný jako u ostatních modelů (pasivní) a tak jako u ostatních modelů je to obyčejný stabilní držák - při prvních několika vkládání navigace do vaničky, to jde trochu ztuha (což je dobře, protože navigace drží jako přibitá) ... postupem času se to poddá a nacvakávání je jednoduché. Ale samozřejmě se to nedá srovnávat s aktivními držáky, které měly třeba staré modely MIO před několika lety :(

------------------------
Pokud má někdo jakékoliv otázky k modelu N480 / N660 / N750, tak se nestyďte a ptejte se ;-)

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 17:50
od jardas
Ahoj, mám u tebe objednaný NAVON N750 a číslo objednávky je 2010071910. Můžeš mi prosím říct, kdy to budeš odesílat a jestli platba převodem proběhla ok ?
Dík , už se nemůžu dočkat. Jarda

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 18:50
od addam
Špatná zpráva je to, že OPĚT došlo ke zdržení zásilky s novými modely N750 - takže dnes jsem v Brně na schůzce s NAVONem dostal pouze několik kusů N750 na účely mého testování :cry:

Zásilka s modely N750, které budou určeny do prodeje, dorazí do ČR údajně až příští týden - v pondělí to má odcházet z Maďarska, takže předpokládám že v úterý by to mohlo být v ČR.
Ale toto opět není z mé strany slib - je to pouze konstatování informací, které mi dnes ředitel NAVONu řekl.
Původní dohoda zněla, že Maďaři dnes do Brna přivezou několik palet navigací, ale nestalo se tak :x Já už prostě nemám slov...

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 19:11
od jardas
No jo, no, co se dá dělat. Chápu, že ty za to nemůžeš a že jen tlumočíš zprávy od dodavatele. Díky za informace a fér jednání. Jardas.

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 22 črc 2010 21:26
od vendas
Dík za poznatky z prvního provozu s N750 a za ochotné a briskní vyřizování dotazů. Hned to opět zneužiji :

- je vhodné použití ochranné folie na speciální displej N750 ? (dodávána jako dárek)

- od jakého výrobce je orig. paměťová karta a která pam. karta ze sortimentu Enter Polička (8 GB, příp. 16 GB) by byla nejvhodnější pro provoz v N750 ? (nabídka je široká a vyznat se v třídách a dalších drobných odlišnostech je pro laika obtížné)

- jaké jsou zkušenosti s dodávkou navigací a drobného příslušenství Českou poštou z hlediska zajištění neporušenosti křehké zásilky ? (jedu na 2 týdny mimo civilizaci a chtěl bych mít objednanou navigaci po příjezdu už na poště, s PPL bych se nemusel potkat) :)

Re: NAVON s iGO PRIMO - první informace o nových modelech

PříspěvekNapsal: 23 črc 2010 08:16
od addam
Odpovědi jsou následující:

1) Použití ochranné folie je vhodné pro jakékoliv zařízení s displejem, protože chrání displej - tzn. sníží riziko poškrábání displeje při manipulaci, přenášení, apod. Já osobně si lepím ochranné folie kromě navigací také na displej digitálního fotoaparátu, na displej iPhonu, na displej mobilního telefonu, apod.

2) Nevím od jakého výrobce je originální microSD karta, která je součástí balení z výroby - na té kartě není název výrobce uveden.
Co se týče přikoupení další microSD karty, tak můžeš použít například následující:
a) Kingston 4GB Micro SecureDigital (SDHC) Card Class 4 - http://www.entershop.cz/main.aspx?CLS=P ... _ID=205758
b) Kingston 8GB Micro SecureDigital (SDHC) Card Class 4 - http://www.entershop.cz/main.aspx?CLS=P ... _ID=256737
c) Kingston 16GB microSDHC Class 2 Flash Card + 2 adapters - http://www.entershop.cz/main.aspx?CLS=P ... _ID=293437

3) Co se týče zkušeností s Českou poštou, tak množství poškozených zásilek u ČP je dle mých zkušeností nižší, než množství poškozených zásilek u PPL.
Konkrétně za poslední dva roky evidujeme u ČP celkem 2 poškozené zásilky a u PPL evidujeme celkem 5 poškozených zásilek.
Vzhledem k obrovskému množství zásilek, které prostřednictvím ČP a PPL odesíláme, jsou tato čísla absolutně zanedbatelná.

Mimochodem - navigace bych nenazval jako křehké zboží - respektive každý výrobce má navigace v originální obalu zabalené tak, aby bez problému vydržely transporty po celém světě - obvykle z Číny do Evropy, následně transporty mezi jednotlivými státy, následně transporty mezi jednotlivými distributory, velkoobchody, prodejci, atd.