Stránka 1 z 1

Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 19:30
od tomasii
Vytvořil jsem raději nové téma, aby to nezapadlo.

Již dvakrát jsem měnil baterku ve své C520 a několikrát i kamarádům, ale s tímto případem jsem se ještě nesetkal. Včera při třetí výměně baterky v mé C520 (baterka v poslední době vydržela jen asi 10minut) jsem ke svému zděšení zjistil, že vypadá jako nasáklý puchýř:
Baterie C520.jpg
Kdyby obal praskl, tak bylo 100% po Miu. Takže pro "uklidnění" ostatních posílám obrázky té baterky po vyjmutí z Mia.

Dobré co? Už jste klidní? Já snad nějakou dobu budu.:lol: :lol: :lol:

PS.: a pěkně to v ní žbluňkalo. :o

Re: Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 19:35
od SvoDa
tak to jsem ještě opravdu neviděl. To je tedy síla :o

Re: Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 19:46
od happy66
Já sem podobně nafouklou baterku vytáhl horko-těžko synovi z mobilu. Ani nešel vysunout kryt, jak byla nafouklá, ale po použití mírného násilí se to povedlo... :lol:

Re: Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 21:34
od addam
Před asi pěti lety jsem se s podobnými případy setkával u navigací GOCLEVER - byly to první (a velmi nepovedené) modely této značky. Občas se baterie nafoukly tak moc, že popraskalo plastové šasi přístroje ;-) Ale výbuch jsem nezažil nikdy 8-)

Re: Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 21:48
od tomasii
Popraskání tišťáku (nebo zadní stěny C520) je o trochu lepší, než rozleptání vnitřku. Ale přesto nejsem moc klidný. Ta baterka vydržela asi 2 roky.

Re: Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 22:38
od JaPan
"Nafouknutí" je jev u LiPoly akumulátoru dost častý, zejména pak u nekvalitního zboží, nebo při nepříliš tolerantním zacházení. U spotřební elektroniky, kde je spousta ochran je tento jev spíše výjimkou. Pokud nedojde k poruše, tak může být iniciovám vybitím "nadoraz" (t.j až vypne ochrana, která přístroj odpojí a poté delším skladováním bez nabití). Takto jsem odpravil baterku v kameře. Naštěstí Li-Ion a ne Li-Pol. Li-Ion tyto sklony k nafukování nemá, ale i tak se zničí.
Setkal jsem se asi tak s deseti Li-Pol aku takto "upravenými. Tyto akumulátory ale byly používány na pohon RC modelů, takže dostávaly trochu větší "kapky", než baterka v navigačce, nebo telefonu.
Trochu mě překvapuje to "šplouchání" u Tomasii, protože Li-Polka je v podstatě suchá.
Mému kolegovi Li-Polka bouchla a nepřál bych si to zažít a vůbec už ne uvnitř jakéhokoliv přístroje. Při poruše nabíječe se neukončilo nabíjení a baterka se nabíjela přes hranici 4,20 V/článek. Kolega to posal následovně. Ozval se zvuk připomínající prasknutí pytlíku s mlíkem, nic znepokojivého. Šel jsem se podívat a na poličce, kde se baterka nabíjela neskutečný bo... a okolo tisíce meších plamínků. V okruhu cca 1m vše docela slušně zahořelo. Plastické hmoty v dosahu byly jakoby posříkány něčím žhavým, ve dřevě vypálené dírky velikosti broků....
Na webu se najde pár videí s úmyslně "odstřelenou" Li-Polkou, celkem působivá podívaná pro člověka kterej má telefon věčně na uchu...

Re: Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 27 čer 2011 23:04
od tomasii
Abych to "šplouchání" uvedl na správnou míru: uvnitř je konzistence jako řídší olej - tedy baterka de-facto nešplouchá, ale obsah se přelévá, zejména, když ji na některé straně zmáčknu. :oops:

Re: Ještě jednou výměna baterky v Cx20 (i dalších)

PříspěvekNapsal: 08 črc 2011 06:47
od JaPan
Shodou okolností kolegovi z letiště před pár dny vyhořela Li-poly baterie v modelu. Po vložení do modelu se po chvíli ozvalo syčení a objevil dým. Kleštěmi utrhl kryt baterie (na šroubování nebyl čas).... a výsledek je vidět na fotografiích.
LP1.JPG
LP2.JPG
LP3.JPG
LP4.JPG