Stránka 1 z 1

Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 25 čer 2013 12:00
od Jerry
Po návratu ze srazu jsem zjistil, že kromě Prima, které jsem měl standardně zapnuté včetně displeje a záznamu trasy, zůstal na pozadí zapnutý program Locus Pro, který byl také v režimu záznam trasy. Locus jsem zapomněl vypnout. Oba dva programy zaznamenaly projetou trasu.

Nevím, jak je to možné, u jiných navigací šlo spustit vždy jen jeden navigační program. GPS čip je jen jeden. Mám tablet Nexus 7, čtyřjádro.

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 25 čer 2013 12:12
od vovi
To je podle mého díky Androidu a jeho lepšímu multitaskingu a sdílení HW prostředků - už se mi taky stalo, že vedle Prima běžel i GPS Test a oboje ukazovalo správně.
Jen u WinCE s tím byly problémy - tam skutečně jednu periferii (v tomto případě GPS) mohl používat jen jediný program a pokud běžel, Wokna nic jiného k GPS nepustily.

Holt je to Linux - a jak známo: Linux is like a tee-pee - no Windows, no Gates, Apache inside!

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 25 čer 2013 13:34
od Jerry
Díky za vysvětlení. Právě jsem provedl pokus se třemi naviprogramy, Primo, Locus Pro a OziExplorer. Funguje to, jen Primo muselo být „nahoře“ - v akci.

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013 10:46
od Jerry
Prosím odborníky o vysvětlení následující skutečnosti. Jde o dobíjení tabletu Nexus 7 z autonabíječky.

Při cestě na sraz mi Nex vypnul pro nedostatek kapacity baterie asi po 8:30 hod., napájen nabíječkou 1 A.

Při cestě z Beskyd jsem měl již nabíječku s deklarovanými výstupy 5 V/2,1 a 1 A, Nex vypnul (také pro nedostatek kapacity baterie) po 10:59 hod.

Doma jsem postavil auto na dvůr, Nex plně nabit, dobrý příjmem satelitů, Primo naprogramoval na jih Chorvatska a spustil simulaci s jasem řízeným automatikou.
Po 9 hodinách simulace byla kapacita baterie 17%.
Další hodinu (10.)jsem pokračoval v simulaci s vypnutým displejem, po hodině kapacita stoupla na 28%.
Další hodinu (11.) opět simulace s vypnutým displejem, kapacita baterie 36%.
Po 12. hodině pokračovala simulace, ale s odpojeným napájením, s vypnutým displejem, na konci této hodiny byl stav baterie 32%.
Na konci 13. hod., simulace s odpojeným napájením, ale se zapnutým displejem stav baterie 7% - konečná.
Zkusil jsem změřit proud odebíraný napaječem 2,1 a 1 A z 12 V autobaterie. Ten byl s připojeným tabletem 250 mA, měřeno PU110 a Avometem. Nemám možnost změřit proud na výstupu 5 V. Moje metoda měření asi není správná.

Co mi poradíte, proč nemohu tablet provozovat déle? Se síťovou nabíječkou to jde bez problému.

Děkuji za jakoukoliv radu.

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013 13:31
od tomasii
No asi ta autonabíječka dodává do Nexusu malý proud, který je menší, než odběr Nexusu z jeho vlastní baterky. Pak se nabíjením z autonabíječky pouze sníží vybíjecí proud z baterky Nexusu, baterka se ale vybíjí. Tomu odpovídá fakt, že po vypnutí displeje se baterka nabíječkou začala mírně nabíjet.
Síťová nabíječka zjevně dodává větší proud a tak se Nexus dobíjí i při provozu. :idea:

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013 15:05
od Jerry
Asi máš pravdu, moje původní nabíječka má výstup jen 5V/1A, proto jsem koupil nabíječku s výstupem 5V/1 a 2,1A, a chová se jako ta původní. Jen nevím, jakým způsobem se mění 12V na 5V. Z dřívějších dob, kdy jsem kutil, mám někde založený regulovatelný stabilizátor z 12V na nižší napětí ( tuším MA7805), musím pohledat a zkusit.

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013 17:12
od tomasii
No ono 5V bude asi málo (7805). Akumulátory se obvykle nabíjejí na vyšší napětí (zhruba o 15% víc). Např, 12V aku jsou obvykle nabité, když je na nich trvale 13,8V (napětí dál neroste a nabíjecí proud je konstantní a relativně malý).

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013 17:23
od Jerry
Tomáši, z toho stabilizátoru mohu nastavit jakékoliv napětí nižší jak 12V, výstup 5V je (domnívám se) vhodné pro akumulátory 3,6V, co jsou v tabletech i mobilech.

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013 17:40
od vovi
Lithiovky mají nominální napětí 3,7V, plně nabité mají 4,2V na článek.
A nabíjecí obvody vyžadují obvykle vstupní napětí 5V a pracují s ním podle svého.

Otázka je, jaký proud skutečně leze z té autonabíječky. Já měl podobné trable s Dejvidem VI, který podobně "chcípal" s nabíječkou, která měla údajně dodávat proud 2A. A šlape jako hodinky s origo MIO nabíječkou, která má na štítku 5V/1A. Dejvid má přitom v parametrech požadavek na napájecí proud 1,5A.

Re: Souběžný chod navigačních programů

PříspěvekNapsal: 29 čer 2013 18:48
od tomasii
Tak a teď babo raď (jako v Českém nebi). :shock: