od tomasii v 17 dub 2009 15:44
@petko556 a daší: Tak myslím, že jste mě úplně nepochopili. Je jasné, že se používá čtyřžilový kabel + stínění. Když jedou data, je pin 4 "ve vzduchu", u napájecího kabelu je spojený s kostrou. Pro jasnost: "Velký" USB konektor má jen 4 piny, kdežto malý má 5 pinů. Mini USB konektor má navíc 4. pin (ID) a podle jeho zapojení je Mio buď jen napájené (pin 4 je spojen s pinem 5), nebo je v datovém módu (pin 4 není zapojen). Napájecí kabel má tedy spojený pin 4 a 5, kdežto datový pin 4 připojený nemá (je "ve vzduchu"). Podle pinu 4 tedy dochází k detekci, je-li připojen napájecí, nebo datový kabel.
Když nabíjíš zapnuté Mio třeba v iGO8 navigaci z nabíječky a "vhodně" zavakláš kabelem, vypadne ti do datového módu a když kabel pustíš, tak se vrátí do nabíjení, ale už do základního menu. A to je to, o čem jsem tady už několikrát psal. Pokud se ten kabel externího nabíjení může vaklat, a to se na trampu v kapse stává, tak zjistíš, že jsi z iGO8 najednou v základním menu a zápis trasy je pryč. Proto musí být ten kabel fixovaný na krabičku Mia, nebo jak píše Petko556 musí být vyvedené plus, minus a ID a venku při trampování napevno spojený minus a ID a plus a tahle dvojkombinace připojené na vnější baterku. A je vše OK a vakly nebudou. C710 má navíc nejen tu výhodu, že se o vakly nemusím starat, ale mám-li víc krabiček s nabitými bateriemi, mohu je klidně za chodu přehazovat, když už se jedna vybije.
Tomáš
