Stránka 2 z 3

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 06 úno 2009 22:36
od Lakva
Musíš mrknout do igo8/contents/schemes a tam najdeš schémové ZIPy - a v nich jsou ty INI soubory a fakt to funguje :-)
Možná budeš muset zip přesunout do PC a upravit to tam, v PPC to není úplně triviální záležitost.

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 06 úno 2009 22:46
od mkb
Pokut používáš orig. scheme, musíš do data.zip. Může to být problém.

Je-li to jiné scheme, rozbal ho (je zipnutý). V souboru "color.ini" najdi sekci "System color" a tam doplň tyto řádky:

; System colors
;=====================================

guidancestrip = 0,255,183,8 ; to je nějaká žlutá
guidancestrip_ext = 0,0,0,255

Jestli si na to netroufáš, zkus do iGo8\content\scheme , nahrát třeba toto:
Musíš ho samozřejmě zvolit v nastaveni, barevné profily....

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 06 úno 2009 23:13
od jio
uz som to nasiel..... som ja ale strasny kreten.... vidno ze je piatok :D :D :D dakujem za trpezlivost :D

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 06 úno 2009 23:15
od mkb
O.K. To byl začátek. Problémy tím teprve začínají. :lol: :lol: :lol:

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 06 úno 2009 23:17
od jio
v starsich IGO som sa celkom orientoval.... aj unlock som si upravil ..... ale tento novy je pre mna teda velka zahada :D

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 06 úno 2009 23:21
od mkb
Není to tak strašné. Ja říká Svoda číst, číst, číst. (tak mě napadá, kdysi někdo řekl "učit se, učit se, učit se). To sem ale nebudeme tahat.
Dobrou noc.

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 07 úno 2009 15:09
od a.mroz
Mam dotaz napadlo me ze hlavni origos sipka je v nejakym 3d parametru to jest pusobi plasticky. Ptam se ciste teoreticky kdyz by misto sipky byl doszenej 3d model auticka tak by spolu s naklonenim mapy melo bejt nakloneny auticko tak jak to funguje prave u te sipky. Patram po tom co vlastne kde v ktere slozce dela tu sipku plastickou?

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 07 úno 2009 20:47
od amatér
Zapátrej v data.zip složka gfx soubory arrow.mdl, arrow.tex...., pokud budeš úspěšný dej mi vědět, také mě to zajímá, ale v té spleti znaků se nevyznám.

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 07 úno 2009 22:04
od Lakva
Bohužel, tahle od verze 8.3 nová šipka GuidanceStrip plastická není. Je to jakoby "páska na silnici" - O malinko na silnicí, trochu širší, má stín... Ale stejně je placatá jak ta silnice. A NENÍ pro ni žádný prostorový model, protože modely jsou pevné tvary, zatímco tahle šipka se kreslí "na míru" každému manévru nebo dvojici manévrů.
Je nejspíš možno změnit její šířku (v poměru k silnici) a její výšku nad silnicí... možná snad i přesah před a za křižovatku... - Asi by na to mohly být parametry v SYS.TXT, zatím jsem je ale nikde neviděl (ani nehledal) - ale to je asitak všechno. Autíčkem ani ničím jiným se to nahradit nedá, protože tohle nepochybně kreslí přímo vizualizační algoritmus v iGO.

Ve verzích 8.0 tyhle stripy nebyly a byly takové ty prostorové šipky - NextArrow. Dají se aktivovat i v 8.3 (cituji od Gurjona:)
If you want to turn animated arrows.

try write in to sys.txt:

[3d]
show_guidance_strip=1
show_guidance_arrows=1

guidancearrow_first_size=1.5
guidancearrow_first_alpha=24
guidancearrow_second_size=0.8
guidancearrow_second_alpha=12

Tyhle šipky JSOU prostorové modely, jak byly nad křižovatkou je vidět na těchto screenech:
Obrázek Obrázek
(Jde o srovnání sreenů z iGO 8.0 a 8.3 z tohoto http://smartmania.mobilmania.cz/index.php?ind=news&op=news_show_single&ide=1094 Tomulova článku.)

Každopádně je to soubor turn_arrow.mdl a ten by nahradit jiným MDLkem šel, ale asi jedině tak, že by se tím souborem (přejmenovaným) nahradil v datazipu. Sám bych do toho ale nešel, Stripy mi přijdou o dost přehlednější než 3D šipky.

Co ale jde je nahrazení klasické šipky - autíčka jiným modelem. Zrovna nedávno jsem si s tím trošku hrál, výsledky zde http://www.mio-treo.info/viewtopic.php?f=102&t=2303&p=16515#p16515.
... no, že jste to vy, tak sem většinu překopnu :-)
1) šipka je standartně v souboru car.mdl ve zmíněném adresáři GFX v DATA.ZIPu, a dále s tím souvisí ještě soubor car.tex tamtéž.
2) vlastně jsou šipky 3 - car. mdl je standartní denní šipka, car_night.mdl je noční barevnost a car_ghost.mdl je "duch" - šipka zobrazená když zrovna není signál GPS (ve dne v noci).
3) MDL je sice standartní přípona pro 3D modely, na několika fórech jsem našel zmínky o programech pro úpravu těchhle dat, ale tím bohužel info skončilo a jestli se někomu podařilo soubor otevřít a změnit nebo vytvořit zcela vlastní jsem nenašel (ale nehledal jsem to příliš usilovně).
4) v SYS.TXT lze model auta změnit, tohle je z webu TOMASII:
[3d] ; nastavení navigace ve 3d zobrazení
car_day=car.mdl ; model autíčka pro den (musí být soubor MDL, ne BMP)
car_night=car_night.mdl ; model autíčka pro noc (dtto)
ghost_day=car_ghost.mdl ; stín auta den
ghost_night=car_ghost.mdl ; stín auta noc

A rovnou uvádím na pravou míru: proměnné GHOST nenastavují žádný stín, ale MDL šipky pokud není k dispozici poloha GPS - ještě nebyla spočítána, nebo se signál ztratil třeba v tunelu.

Dále jsem v GFX našel další MDLy - některé jsou míněny jako symbol auta, některé na něco jiného. Konkrétně jde o tyto soubory:

car.mdl - standartní šipka jakou známe z iGo 8.3
car_night.mdl - taktéž, v nočním provedení s noční barvou (za barvu bude asi zodpovědný soubor .TEX, ale tím jsem se nezabýval)
car_ghost.mdl - šedá varianta - není pozice GPS
car_grey.mdl - taky šedá, jen měla myslím jiný okraj (mám paměť jako rybička, prostě jsem to za tu chvilku zapomněl a už se mi to nechce zkoušet znovu... )
car_blaupunkt.mdl - docela pěkná šipka doplněná opsaným kroužkem, žlutomodrá, jak název napovídá, zřejmě navržená pro nebo vytažená z navigací Blaupunkt.
becker_car_gps.mdl - velmi podobná šipce blaupunkt, jen prstenec je prostorový. To by bylo pěkný, ale kazí to barva - šedá se šedozeleným prstencem.
becker_car_ghost.mdl - jako předchozí, jen kompletně šedá - klasický "duch"
car_spaceship.mdl - tohle je docela zajímavost: šipka má evokovat jakési UFO, nebo možná trošičku jako malou Ikarii XB-1. Mě to nejvíc ze všeho připomíná experimentální letoun Aurora - takový ten podivný rejnok známý též pod fiktivním označením F-19, navazující na SR-71. Docela zajímavé, ale nijak zvlášť pěkné.
arrow.mdl - asi nějaká šipka, ale ani jsem to netestoval
arrow_oneway.mdl - to by měla být šipka pro jednosměrku. Bohužel se mi nic neobjevilo. Prostě tam s trímhle nastavením šipka nebyla vůbec, aspoň u mě, ale možná za jiných okolností...
turn_arrow.mdl - odbočovací šipka, taková ta složená z kvádrů, známá z iGo verzí 8.0.x, kde byla použitá pro směrování na křižovatkách. Použít se dá, ale je asi stejně ošklivá, jako spaceship.
turn_arrow_night.mdl - totéž v nočním provedení, takže asi jiná barevnost. Nezkoušel jsem.

Re: šípky

PříspěvekNapsal: 07 úno 2009 22:16
od amatér
becker_car_gps.mdl - velmi podobná šipce blaupunkt, jen prstenec je prostorový. To by bylo pěkný, ale kazí to barva - šedá se šedozeleným prstencem.


A přesně o tohle jde mně, jak přimět tu šedou aby byla barevná :lol: